حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی گفت: بنای مجلل دین اسلام به اذن خداوند، توسط پیامبر اکرم(ص) به وجود آمده و مهندسی شد و به پاسداری و نگاه بانی امام حسین(ع) حفظ و باقی گردید. امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام است.

امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام است

حجت الاسلام و المسلمین راشد یزدی استاد حوزه و دانشگاه در گفتگو با قدس آنلاین بیان کرد: ابتدا فرارسیدن اعیاد شعبانیه بویژه میلاد امام حسین علیه السلام را به همه خواهران و برادران مسلمان خود تبریک عرض می کنم.

وی عنوان کرد: روایات بسیاری در تبیین جایگاه والای امام حسین (ع) آمده است. پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: حُسَیْنٌ مِنِّی وَاَنَا مِنْ حُسَیْنٍ، اَحَبَّ اللَّهُ مَنْ اَحَبَّ حُسَیْنًا. یعنی اینکه، حسین از من است و من هم از حسینم، هر که حسین را دوست بدارد خداوند دوست او باد. این حدیث، جایگاه بسیار والا و شایسته آن حضرت را برای ما بیان می کند.

وی اظهار کرد: نام آن حضرت حسین بن علی(ع)، کنیه اش ابوعبدلله و لقبشان سید الشهداست. در حدیث دیگری داریم که خداوند نام ایشان را حسین گذاشته و جبرئیل این نام را ازعرش برای خداندان پیامبر هدیه آورده است. در جایی دیگر روایت شده است که پیامبر(ص) فرموده: تو آقا، پسر آقائی. تو امام پسر امام، برادر امام، پدر امامانی، تو حجت خدا پسر حجت خدائی و پدر نُه حجتی که از صلب تو هستند و نهمین ایشان قائم(عج) آنها است.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) همواره امام حسین (ع) را به عنوان کشتی نجات و مشعل فروزان و آیینه تمام نمای اسلام راستین معرفی کرده اند. این احادیث بیانگر عظمت و شان و مقام بالای امام حسین (ع) در میان بندگان خداست.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: امام حسین (ع) به چشم خود، قدرت‌طلبان دوست‌نما و خائنان در ظاهر وفادار و سیاست بازان مکار حیله‌گر و جوسازان آشنا به فریب مردم و تندروهای مقدس مأبی که خودشان را جلوتر از او می دیدند وسست ایمانان بی‌تحرک و مردمان دین‌پرستی که تنها حاضر بودند تا مرز عدم خطر برای منافع دنیایشان به دستورات دین عمل کنند را بسیار دیده بود.

وی خاطر نشان کرد: آن امام می‌دید که اسلام توسط حکومت و قدرت طلبان حاکم و امویان جاهل مورد تهدید و در شرف نابودی قرار گرفته است. او می‌دید که مردم به فرهنگ و آیین‌های غلط ابتذالی دچار می‌شوند و اسلام که آخرین دین خدا و قرآن که آخرین کتاب آسمانی ادیان است در معرض تحریف و انحراف قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در صلح امام حسن (ع) به وضوح عنوان شده بود که نباید معاویه فردی را به عنوان خلیفه به جامعه اسلامی تحمیل کند، گفت: خلافتی مثل یزید که فردی کاملاً بی‌دین وجاهل ‌گرا بود توسط پدرش معاویه به جامعه اسلامی تحمیل شد و این بر خلاف مفاد پیمان‌نامه صلح معاویه با امام حسن (ع) بود. یزید فردی بود که آشکارا مبانی دین را زیر سؤال برد و انکار می‌کرد و علناً خواستار بازگشت فرهنگ ابتذالی جاهلی به سرزمین‌های اسلامی بود.

وی تصریح کرد: در این شرایط برای امام به جهت حفظ دین، تنها یک راه باقی مانده بود. چون ایشان پرچمدار امامت بود و باید کاری انجام می‌داد تا درخت دین باقی بماند و درخت خبیث غصب خلافت خشکیده شود و آن راه شهادت امام و یارانش و مظلومیت تاریخی آن‌ها بود. این امام همام با جان فشانی ای که از خود نشان داد، ماهیت دین ستیز و ظالم سر کردگان غصب خلافت را برای همگان روشن نمود و وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: یکی از خصوصیات بارز امام حسین(ع) عزت‌خواهی است و بر هر مسلمانی لازم است که عزت اسلامی خود را حفظ کند. ایثارگری، شهامت و آزادی‌خواهی مهمترین درس هایی است که می توان از زندگی این بزرگوار گرفت. مسلمانان این خصوصیات را باید سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی افزود: در طول تاریخ احدی به اندازه امام حسین(ع) از دین اسلام، پاسداری نکرده است. بنای مجلل دین اسلام به اذن خداوند، توسط پیامبر اکرم(ص) به وجود آمده و مهندسی شد و به پاسداری و نگاه بانی امام حسین(ع) حفظ و باقی گردید. امام حسین(ع) بزرگترین پاسدار اسلام است.  باید گفت که نامگذاری میلاد امام حسین(ع) به روز پاسدار بسیار بامسما و دقیق انتخاب شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.