هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو از امروز به مدت سه روز با حضور هیئت‌های دفاعی ۸۰ کشور جهان آغاز شد.

هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو رسما آغاز شد

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، مراسم افتتاحیه هشتمین کنفرانس امنیت بین‌المللی مسکو با پیام پوتین رئیس جمهور روسیه رسماً آغاز شد و پس از آن سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه به سخنرانی پرداخت.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز دیگر سخنران این مراسم بود که با قدردانی از حضور کشورهای شرکت کننده، این کنفرانس را گامی مهم در رسیدن به صلح پایدار عنوان کرد.

توماس گرمینگر دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا، امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، ژان پیر لکروآمعاون دبیرکل سازمان ملل در امور عملیات صلح و ژیل کاربونیه، معاون رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ، سانجایمیترا وزیر دفاع هندوستان و جمعی از مقامات بلند پایه دفاعی در این کنفرانس حضور دارند.

در این نشست بیش از یک هزار تن از مقامات عالیرتبه دفاعی و امنیتی، از جمله وزرای دفاع، رؤسای ستاد کل نیروهای مسلح و اعضای هیئت‌های نظامی ۱۱۱ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی حضور دارند.

کنفرانس امنیت بین‌الملل یک رویداد سالانه است که در آن وزرای دفاع، نمایندگان سازمان‌های بین‌المللی و غیردولتی و کارشناسان نظامی شرکت دارند.

بررسی مسائل مربوط به صلح بانی، گسترش همکاری‌های نظامی، امنیت منطقه‌ای در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین نیز از دیگر موضوعاتی است که در نشست امنیتی مسکو بررسی می‌شود.

در این کنفرانس بیش از ۸۰ مقام نظامی و دفاعی کشورهای مختلف شرکت کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران سال‌های گذشته نیز در سطح وزیر دفاع در کنفرانس‌های امنیتی مسکو، شرکت کرده است.

امیر حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته در صدر یک هیئت بلندپایه دفاعی وارد مسکو شد، صبح امروز در این کنفرانس حضور یافت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.