ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تلاش‌های آمریکا برای منزوی ساختن ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی در عرصه‌های بین‌المللی را به چالش کشیدند و آن را نشانگر خوی استکباری آمریکاییان دانستند.

ممانعت از صدور نفت ایران، گوش مالی سختی به همراه خواهد داشت

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه خراسان رضوی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته تلاش‌های آمریکا برای منزوی ساختن ایران به لحاظ اقتصادی و نظامی در عرصه‌های بین‌المللی را به چالش کشیدند و آن را نشانگر خوی استکباری آمریکاییان دانستند.

ممانعت از صدور نفت ایران، گوش مالی سختی به همراه خواهد داشت

امام‌جمعه موقت کاشمر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه این شهر، مهم‌ترین موضوعی را که همچنان باید موردتوجه مردم و مسؤولان قرار گیرد را بحث سیل و خسارت‌های ناشی از آن دانست و گفت: باران در کنار رحمت و برکتی که برای کشور داشته است، اما در برخی نقاط جاری شدن سیل باعث وارد شدن خسارت و آسیب‌های زیادی به هم‌وطنان شده است.

حجت‌الاسلام علی احدی تأکید کرد: نباید دغدغه و نگرانی‌ها تنها در یک هفته اول وقوع سیل باشد، بلکه با توجه به حجم خسارت‌های واردشده باید همچنان تا بهبود اوضاع و جبران خسارت‌ها در کنار سیل‌زدگان بود.

وی جلوگیری از صدور نفت ایران را خباثت جدید آمریکا در راستای ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت دانست و تأکید کرد: اگرچه در 4 دهه گذشته همواره شاهد توطئه‌ها و دسیسه‌های متعددی از سوی دشمنان و بدخواهان این نظام و انقلاب بودیم، اما در سایه تدابیر و رهبری‌های مقام معظم رهبری، هوشیاری و بیداری ملت ناکام ماندند.

امام‌جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه اقدام آمریکا به دلیل خلأهایی که داریم، مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد کرد، بیان کرد: باید در برابر این تصمیم آمادگی داشته باشیم و باید به دنبال راهکاری عملی برای جلوگیری از آفت‌های ناشی از این تصمیم باشیم.

وی بابیان اینکه شرایط دنیا تغییر کرده و طوری نیست که هر چه آنان بخواهند، محقق شود، افزود: تلاش آمریکا به دلیل مقاومت و ایستادگی جبهه مقاومت در عراق، سوریه و لبنان بی‌نتیجه ماند و خواب‌هایی که برای این مناطق دیده بودند، تعبیر نشد.

احدی با اشاره به اینکه اقتدار جبهه مقاومت طی سال‌های اخیر نشان داده که دوران بزن‌دررو گذشته است، ابراز کرد: اگرچه هیچ‌گاه جمهوری اسلامی از دیپلماسی غافل نشده است، اما برای پیدا کردن راهکارهای مقابله، باید دیپلماسی فعال‌تر شود تا بتوانیم به شیوه دیگری بازارهای دنیا را با دور زدن تحریم در اختیار بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه بنا به اذعان متخصصین امر، فروش نفت در بورس دومین راهکار برای خروج از این تحریم است، بیان کرد: متأسفانه کشورهای عربی در منطقه با ابزاردست دشمن شدن، بدترین ظلم را علیه جبهه مقاومت و مسلمانان انجام می‌دهند و تلاش می‌کنند خلأ نبود جمهوری اسلامی را پر کنند.

امام‌جمعه موقت کاشمر با اشاره به اینکه تنگه هرمز، گذرگاه مهمی در منطقه خلیج‌فارس است که 30 درصد ترانزیت نفت از آن عبور می‌کند، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش باید بدانند که اگر بخواهند مانع از صدور نفت ایران شوند، قطعاً گوش مالی سختی خواهند خورد.

وی همچنین با اشاره به معرفی فرمانده جدید سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب تأکید کرد: این تغییر و جابجایی به لحاظ نقص در فرماندهی نبوده است چراکه سردار جعفری در طول بیش از 10 سال فرماندهی سپاه اقدامات و فعالیت‌های خوبی انجام داده است.

احدی با تأکید بر اینکه تغییر در فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای رشد تکاملی و پیشرفت انجام‌شده است یادآور شد: درصورتی‌که بخواهند نفت ایران را به صفر برسانند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح از ظرفیت‌هایی که در اختیاردارند، استفاده خواهند کرد.

تنها اسرائیل از اقدامات استکباری آمریکا حمایت می‌کند

امام جمعه داورزن نیز با اشاره به اقدامات اخیر آمریکا علیه ملت ایران گفت: لغو معافیت خرید نفت از ایران توسط کشورهای خریدار نفت ایران اقدام خصمانه دیگری برای تحریم کامل نفت ایران است که می‌خواهند فروش نفت ایران را به صفر برسانند.

حجت‌الاسلام جواد علیزاده افزود: تنها کشوری که از این اقدام  حمایت کرده‌است اسرائیل خبیث و نتانیاهو نخست وزیر جنایت‌کار این رژیم منحوس است  و کشورهای زیادی از جمله چین به این اقدام اعتراض کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مسؤولان ما هم باید قاطعانه عمل ‌کنند، ادامه داد: اگر امریکا این نقشه شیطانی خود را عملی‌کند مسؤولان باید همانگونه که رئیس جمهور محترم اعلام کرد، تنگه هرمز را ببندند وکوتاه نیایند و دشمنان بدانند اگر برای ایران فروش نفت نباشد دیگرکشورها نباید بهره‌مند شوند.

امام جمعه داورزن با گرامی‌داشت روز کارگرافزود: کارگران از فعال‌ترین اقشار جامعه هستند که باید دولت‌مردان از این قشر زحمت‌کش کم درآمد حمایت کنند،کارهایی انجام شده اما هنوز خیلی با نقطه مطلوب فاصله داریم  نیازمند همت بیشتر مجلس و دولت است.

وی به دیدارنخست‌وزیر پاکستان با رهبرمعظم انقلاب اشاره ‌کرد و افزود: رهبرانقلاب نکات ارزشمندی را یادآورشدند و روابط بین دو کشور را روابطی خوب با دشمنان جدی توصیف کردند.

علی‌زاده بیان‌کرد: گروه‌های تروریستی،عامل ناامنی درمرزها هستند، یکی از اهداف آنان آلوده ‌کردن روابط دو کشوراست که مسؤولان هردوکشور باید توجه ویژه به این نکات داشته ‌باشند.

وی فرارسیدن سال‌روزشهادت مظلومانه استاد شهیدمطهری را تسلیت گفت وافزود:شهیدمطهری، معلمی دلسوز برای جامعه بود ودر آن دوره‌ی سخت که کمونیست والتقاطی‌ها هجمه گسترده برعلیه ارزش‌های دینی بوجود آوردند نقش مهمی ایفا کرده ومبارزه گسترده در جبهه فرهنگی برعلیه شبهات داشتند.

حرکت یک کشور در گرو تلاش کارگران است

امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه تمرکز سخنان خود را درباره جامعه کارگران قرار داد و گفت: حیات اقتصادی و حرکت یک کشور در مسیر رشد اقتصادی و در گرو تلاش قشر کارگر است.

حجت الاسلام حسین اسلامی با بیان اینکه کارگران ستون اصلی رونق تولید ملی هستند، افزود: البته تجلیل از کارگران دوگونه است؛ یکی تجلیل زبانی و تقدیر از آنان اما این تجلیل مهم نیست؛ مهم تجلیل عملی از مقام کار گر است یعنی مسؤولان و کارفرمایان در جهت بالا بردن ظریب امنیت شغلی کارگران و پرداخت دستمزد آنان تلاش کنند.

وی به اعمال تحریم‌های نفتی علیه کشورمان نیز اشاره کرد و گفت: ترامپ در ۱۸ اردیبهشت از برجام خارج شد و در ۱۶ مرداد ۹۷ تحریم های ۹۰ روزه را وضع کرد و در ۱۳ آبان تحریم‌های ۱۸۰ روزه که شامل هرگونه معامله با شرکت نفت ایران و خرید نفت و محصولات نفتی از ایران می‌شد و با توجه به مخالفت برخی از کشور ها معافیت ۶ ماهه وضع کرد تا اینکه در ۱۲ اردیبهشت ۹۸ عدم تمدید معافیت را اعلام کرد؛ هدف آمریکا از این تحریم این است که فروش نفت ایران به صفر برسد که نتیجه آن به خیال آنان تغییر حکومت ایران یا تغییر ماهیت حکومت ایران است .

امام جمعه گناباد تأکید کرد: نرمالیزه کردن رفتار ایران این است که ایران مطیع سیاست‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه باشد .

جنگ اقتصادی دشمن ادامه دارد

خطیب جمعه تربت جام نیز با گرامی داشت ۱۱اردیبهشت روز کارو گارگر گفت: خداوند انواع امکانات و تنوع زندگی را برای بشر قرار داده و شکر این نعمات را باید با کار و کارکردن به جای آورد

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: افراد بیکاربا چندین مشکل درجامعه مواجه هستند و کار یک فعالیت اجتماعی است و افراد تا زنده هستند برای کفاره و عبادت خدا باید کارکند

وی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن ادامه داد: افرادی که کار می کنند محبوب تربن افراد نزدخدا هستند و دشمن با جنگ اقتصادی به دنبال این است که ما را محتاج خودش بکند و هرکسی که کار می کند سیلی محکمی به دشمن زده است.

امام جمعه تربت جام با اشاره به اینکه رکن اصلی پیشرفت جامعه کار است، تصریح کرد: اهل بیت(ع) کارمی‌کردند و کار را افتخار می‌دانستند، افرادی که کار نمی‌کنند بدانند که مرده‌ای هستند که فقط راه می‌روند و هویتی ندارند و کار نکردن کمک به دشمن است.

وی با اشاره به جنایت عربستان در گردن زدن ۳۷نفر دراین کشور گفت: ازاین تعداد ۳۳نفرشیعه بودند و عربستان این کار حرام وحشیانه را برای دلخوشی آمریکا و رژیم صهیونیستی اسرائیل و حفظ خودش انجام داد.

امام جمعه تربت جام تاکید کرد: عربستان بداند خودش را به مرگ و نابودی نزدیک ترمی کند و امروزه شیعه ستیزی و تبلیع مذهبی را آشکار کرده و در واقع  دستگاه حکومتی عربستان انسان های کوردلی هستند که هیچ اطلاعی از فقه و جهاد ندارندو سیاست حذف شیعیان را سرلوحه کارشان قرار داده اند

وی بیان کرد: سازمان ملل، مدعیان  حقوق بشری و آمریکای مدعی هیچ عکس العملی درمقابل جنایت عربستان انجام نداند ولی جنایتکاران سعودی بدانند که هر چه دیکتاتوری بیشتر بکنند به سرنوشت فرعون ها همچون صدام و قذافی دچار خواهند شد.

هر میزان اراده داشته باشیم نفت خودمان را صادر می‌کنیم

 امام‌جمعه سبزوار گفت: آمریکا قدرت و توانایی کاهش صادرات نفت ایران را ندارد و هر میزان که اراده داشته باشیم‌نفت خودمان را صادر می کنیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با بیان اینکه آمریکا به دنبال کاهش صادرات نفت جمهوری اسلامب ایران است، اظهار کرد: تنگه هرمز یکی از مسیرهای مهم تجارت نفتی در دنیا است و خوشبختانه نیروهای سپاه پاسداران تسلط کامل بر این تنگه دارند.

وی بیان کرد: نیروهای مسلح با ناو های دریایی، موشک های نقطه زن و دیگر تجهیزات هرلحظه انسدا  تنگه هرمز را دارد که می تواند ضربه سختی به اقتصاد جهان وارد کند.

امام جمعه سبزوار با اشاره به اقدام رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تروریست اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که برای عبور از خلیج فارس تابع قوانین جاری و با اجازه سپاه پاسداران عبور می کنند که این موضوع اقتدار سپاه را نشان می دهد.

وی با گرامیداشت روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران قشری زحمت کش هستند که در رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور نقش مهمی دارند و مسئولان و مردم با خرید کالای داخلی زمینه حمایت بیشتر از نیروی کار را فراهم کنند.

رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است

امام جمعه ششتمد گفت: رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و بدون تردید رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی ، تحرک کاری و اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز عزت و نفوذ ناپذیر در برابر تصمیم های بیگانگان است.

حجت‌الاسلام محسن تسلیخ در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ششتمد که در محل مسجدامام حسین (ع) این شهر برگزار شد با تاکید برلزوم رسیدگی به مسائلی همچون امنیت شغلی و مزد و احترام به کارگران، اظهار کرد: دشمت برای به زانو درآوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان بدانند که ملت ایران هیچگاه به زانو درنمی آید و استفاده از فرصت تحریم برای رشد وشکوفایی، دشمنی های آمریکارا بی پاسخ نخواهد گذاشت، افزود: رونق تولید یکی از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است و بدون تردید رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی ، تحرک کاری و اقتصاد مقاومتی و زمینه ساز عزت و نفوذ ناپذیر در برابر تصمیم های بیگانگان  است.

امام‌جمعه ششتمد بیان کرد: ملت فعال و مسئولان هوشیار ایران نشان داده اند که اگر همت کنند، همه بن بست ها را می شکنند و این تلاش آمریکایی ها هم بجایی نمی رسد و جمهوری اسلامی ایران نیز هر مقدار که لازم داشته باشد و اراده کند، نفت صادر خواهد کرد.

تسلیخ با بیان اینکه باید فرهنگ کار و تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم، تصریح کرد: صدا و سیما باید توجه کند که روش های شبیه بخت  آزمایی را ترویج نکنند.

وی حضور بی نظیر مردمی در امداد رسانی به سیل زدگان را یکی دیگر از واقعیت های جلو چشم و موجب عصبانیت آمریکایی ها بر شمرد و گفت: حرکت عظیم و وسیع اقشار ملت ایران از ارتش، سپاه و بسیج تا هزاران طلبه و دانشجو برای کمک به سیل زدگان قابل وصف و بیان نیست اما دشمت مصلحت نمی بیند این عظمت را به زبان بیاورد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.