گیلان- محمدرضا نازک کار ، از نصب سامانه هوشمند کنترلی بر روی ناوگان عمومی حمل مسافر خبر داد و گفت: اتوبوس ها در طول حرکت رصد می شوند.

نصب کامل سامانه سپهتن بر روی ناوگان عمومی حمل مسافر گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان ، محمدرضا نازک کار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از نصب سامانه هوشمند کنترلی بر روی ناوگان عمومی حمل مسافر خبر داد و اظهار کرد: نصب سامانه سپهتن بر روی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل عمومی استان گیلان کاملا صورت گرفته است.

وی افزود: سامانه مذکور تصویر راننده اتوبوس را به صورت آنلاین به مرکز کنترل کننده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه انتقال می دهد تا وضعیت راننده را در حین سرویس دهی تحت نظر داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته توسط سامانه‌های سپهتن را کنترل سرعت وسیله نقلیه دانست و تصریح کرد: در گذشته اتوبوس ها بایستی در پلیس راه های محورها توقف و بعد از بررسی های فنی مجددا حرکت می کردند، اما اکنون اتوبوس ها در طول حرکت رصد می شوند.

این مقام مسئول همچنین از نصب سامانه اف.ام.اس بر روی ناوگان عمومی استان در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این سامانه وضعیت فنی خودروهای حمل مسافر را به صورت آنلاین به مراکز کنترل کننده پلیس راه و سازمان راهداری منتقل می کند.

وی ادامه داد: سامانه اف.ام.اس نواقصی مانند سیستم کنترل ترمز ها را که می تواند در حرکت اتوبوس تاثیرگذار باشد به کاربر منتقل می کند و با وارد عمل شدن کاربر از ادامه حرکت اتوبوس جلوگیری می شود و مسافران با اتوبوس جایگزین به راه خود ادامه می دهند.

نازک کار از فعالیت ۲۱ سامانه نظارت تصویری در مجموعه مانیتورینگ اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد و عنوان کرد: اگر کوچکترین مشکلی در طول راه ها به وجود آید، راهداری، پلیس راه، اورژانس، هلال احمر و... عملیات امدادرسانی را آغاز خواهند کرد.

مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به فعالیت ۴۲ سامانه ترددشمار آنلاین در محورهای استان به ویژه ورودی و خروجی، یادآور شد: در حال حاضر ۵۲ سامانه هوشمند ثبت تخلفات در طول محورهای شریانی استان گیلان داریم و در آینده نزدیک ۱۵ سامانه دیگر را مورد بهره برداری قرار خواهیم داد تا کلیه راه های استان تحت پوشش قرار گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.