معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد درباره گزارش منتشر شده مبنی بر اینکه ۲۲ درصد مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند، واکنش نشان داد و گفت "این مسئله کاملاً کذب است."

 قرار داشتن برخی از مستمری‌بگیران کمیته امداد در دهکهای بالای درآمدی "کذب" است

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، علیرضا عسگریان معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به اینکه هر ساله غربالگری در ارتباط با جامعه هدف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) انجام می‌شود، اظهار کرد: بر اساس این غربلگری تعدادی از افرادی که به توانمندی رسیده‌اند از چرخه حمایتی خارج و در مقابل تعدادی از نیازمندان به چرخه حمایتی افزوده می‌شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که طیف گسترده‌ای از افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، احتمال خطاء وجود دارد اما این مورد به شاخص‌های افراد تحت پوشش بر نمی‌گردد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد افزود: هم‌اکنون بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفری تحت پوشش امداد قرار دارند و به جرأت می‌توان گفت که محروم‌ترین افراد در کشور تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

عسگریان افزود: دهک‌های پایین جامعه که شرایط مناسبی را به لحاظ معیشتی و مالی ندارند، تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند و اینکه عنوان شده است که ۲۲  درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی در دهکهای بالای درآمدی قرار دارند، کاملا کذب است.

وی اضافه کرد: بیان اینگونه آمارها از سوی سازمان‌ها و دستگاه‌ها بسیار تعجب‌آور است و این در حالی است که هر ساله آمار مددجویان تحت پوشش کمیته امداد بر اساس آمار به‌روز می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: مجموعه کمیته امداد برای ورود افراد از چند جهت شرایط افراد متقاضی را بررسی می‌کند و امکان اینکه مستمری‌بگیران کمیته امداد و بهزیستی در دهکهای بالای درآمدی قرار داشته باشند، وجود ندارد؛ افرادی که تحت پوشش امداد قرار می‌گیرند در کف جامعه هستند و حتی در برخی از مناطق کشور افراد متقاضی برای حمایت در دهک‌ها قرار نمی‌گیرند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.