رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد گفت: حلیم و شله در ایام ماه مبارک رمضان هیچگونه افزایش قیمتی نخواهد داشت.

قیمت شله و حلیم در ماه رمضان افزایشی نخواهد داشت
به گزارش قدس آنلاین، حسن امیریان  درخصوص قیمت حلیم و شله در ایام ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اخیرا در محصولاتی مانند گندم و گوشت با گرانی‌هایی مواجه بوده‌ایم اما به احترام روزه‌داران به هیچ عنوان افزایش قیمت در این حوزه نخواهیم داشت و با همان قیمت مصوبی که انجمن حقوق مصرف کنندگان در چند ماه اخیر اعلام کرده، این محصولات ارائه خواهد شد. همچنین با وجود گرانی‌ها، خوشبختانه با هیچ کمبودی در این زمینه مواجه نیستیم.
وی با اشاره قیمت مصوب شله و حلیم در ایام ماه مبارک رمضان افزود: شله درجه یک با گوشت قرمز کیلویی ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان و حلیم درجه یک با گوشت قرمز، کیلویی ۱۴ هزار  و ۵۰۰ تومان پخت و توزیع خواهد شد.
 امیریان گفت: طی جلسه‌ای که در دادسرای مشهد داشتیم، بنا شد که هیچ واحد صنفی در سطح مشهد در ایام ماه مبارک رمضان باز نباشد و فعالیت واحدهای صنفی در این ایام از سه ساعت مانده به افطار و یک ساعت پیش از اذان صبح خواهد بود. البته تا سه سال اخیر برخی از واحدها برای زائرین ارائه خدمات داشتند اما سه سال است که این موضوع ممنوع شده و در صورت مشاهده، آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.
رئیس اتحادی رستوران‌داران مشهد با اشاره به ساعات ارائه خدمات واحدهای صنفی به روزه داران در ایام ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ارائه خدمات در ایام ماه مبارک رمضان اینگونه است که واحدهای صنفی طی سه ساعت مانده به افطار فعال باشد اما صرفا بایستی عرضه محصولات در قالب بیرون‌بر باشد و هیچ واحد صنفی این اجازه را نخواهد داشت که مشتریان را برای صرف غذا به داخل رستوران ببرد. در صورت مشاهده واحد غذاخوری که طی ساعات روزه داری فعالیت داشته، قطعا با آن برخورد و آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.
وی با بیان اینکه اگر واحد صنفی بخواهد حلیم با گوشت مرغ ارائه دهد با او به عنوان واحد گران فروش، کم فروش و متخلف برخورد خواهد شد، عنوان کرد: باید توجه داشت برخی واحدهای صنفی حلیم را با گوشت مرغ طبخ می‌کنند که چنین مساله‌ای مورد پذیرش نیست و در صورت مشاهده چنین مواردی قطعا با آن‌ها برخورد خواهد شد و آن واحد صنفی تا پایان ماه مبارک رمضان پلمب می‌شود.
امیریان عنوان کرد: مردم باید توجه داشته باشند که فروش حلیم و شله تنها باید توسط کبابی‌ها و آشپزخانه‌های مشهد صورت گیرد؛ بنابراین هیچ یک از واحدهای صنفی دیگر مانند آبمیوه فروشی، سوپر مارکت، اغذیه فروشی‌ها و سایر واحدهای صنفی اجازه ارائه چنین غذاهایی را نخواهند داشت و در صورت چنین مواردی توسط اداره اماکن و معاونت بهداشت سریعا جمع آوری خواهد شد.
رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد خاطرنشان کرد: مردم باید از واحدهای صنفی دارای پروانه حلیم و شله خود را خریداری کنند تا ما بتوانیم به راحتی نظارت کافی و لازم را داشته باشیم چرا که ما بر آبمیوه فروشی‌ها، اغذیه فروشی‌ها و سایر واحدهایی که در حوزه کاری ما نیستند، نمی‌توانیم نظارتی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه شهر مشهد حدود ۱۵۰ واحد حلیم و شله پزی و ۱۵ بازرس دارد، بیان کرد: این بازرسان تقسیم و در این ایام به واحدهای صنفی مربوطه مراجعه خواهند کرد و طی این بازرسی‌ها از واحدهایی که به نحو مطلوبی ارائه خدمات دارند تقدیر و تشکر شده و با واحدهایی که تخلف می‌کنند نیز به شدت برخورد می‌شود.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.