مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح احداث فرودگاه گناباد بر اساس قرارداد باید تا دی امسال تکمیل و به بهره برداری برسد.

فرودگاه گناباد باید تا دی ماه امسال تکمیل شود
به گزارش قدس آنلاین، سیاوش امیرمکری مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در حاشیه بازدید از اجرای ۱۵ طرح توسعه فرودگاه‌های کشور، گفت:  ۴ طرح فرودگاه گناباد، ولیعصر (عج) سمنان، سقز کردستان و بروجرد در دست اجرا است و این طرح‌ها ابتدا از محل درآمدهای منابع عمومی آغاز و بعد از مدتی به شرکت فرودگاه‌های کشور واگذار شد که روند تکمیل آن‌ها در جریان است.
وی با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای متناسب با درآمدها و تقاضاهای موجود در فرودگاه‌ها اجرا می‌شود،   ادامه داد: سطوح پروازی، باند فرود هواپیما، تاکسی و برخی دیگر از بخش‌های فرودگاه گناباد به اتمام رسیده و ساختمان پایانه آن تا دی و ساختمان‌های استقرار حفاظت شامل پلیس و سپاه فرودگاه نیز تا شهریور تکمیل می‌شود.
مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با یک سری مشوق‌ها به پیمانکار سعی می‌شود در موعد مقرر این فرودگاه به بهره برداری برسد، گفت: تجهیزات کمک ناوبری تا قبل از اتمام پایانه فرودگاه نصب و راه اندازی می‌شود و مسئولان شهری گناباد هم متعهد شده اند محور دسترسی فرودگاه را تا قبل از موعد مقرر احداث کنند.

 میرمکری افزود: پایانه جدید با توجه به ظرفیت پذیرش و طول باند فرودگاه طراحی شده و سوله پایانه قبلی برای مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
محمد رضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به افزایش سوانح حمل و نقل جاده‌ای توجه بیشتر مسئولان به احداث و تکمیل طرح‌های فرودگاهی در کشور ضروری است.

وی ادامه داد: طرح‌های در حال اجرا در گناباد از قبیل احداث فرودگاه، راه آهن و چهار بانده شدن جاده‌ها بستر توسعه و رونق اقتصادی این منطقه را افزایش می‌دهد.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.