دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خراسان رضوی گفت: ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال در استان مورد شناسایی قرار گرفته اند که این واحد ها برای فعالیت مجدد نیاز به ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند.

۸ هزار نفر در صف دریافت وام ازدواج در خراسان رضوی

حسن مونسان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: سهم تسهیلات وام ازدواج از منابع بانکی استان خراسان رضوی نسبت به سال گذشته ۲درصد افزایش خواهد داشت و از ۱۶ درصد به ۱۸ درصد در سال جاری رسیده است.

وی با اشاره به افزایش  وام ازدواج به ۳۰میلیون تومان برای هرکدام از زوجین،  تصریح کرد:در راستای توجه به امر ازدواج و تشکیل خانواده، شبکه بانکی استان نهایت تلاش خود را برای پرداخت به موقع تسهیلات به زوجین بکار خواهد گرفت و در این راستا تسهیلات وام ازدواج از ۱۳۰۹میلیارد تومان در سال گذشته به ۲۷۰۰میلیارد تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است .

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی افزود:  صف انتظار وام ازدواج در استان کاهش پیدا کرده و از ۳۰ هزار نفر در پایان سال ۹۶ به کمتر از ۸ هزار نفر در پایان سال ۹۷ رسیده است و میانگین زمان انتظار نیز برای دریافت این تسهیلات به کمتر از ۶ ماه رسیده است که هدف گذاری شبکه بانکی استان در سال جاری نیز تداوم این موضوع است.

مونسان ادامه داد: از طرفی مطالبات معوق نفس بانک های استان را گرفته است و بالغ بر چهل هزار میلیارد تومان مطالبات معوق در استان در حال حاضر وجود دارد و در صورتی که این مطالبات تحقق پیدا نکنند قدرت بانک ها در پرداخت تسهیلات تضعیف می شود.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن استان خراسان رضوی نیز  ۱۵۰ واحد نیمه تمام شناسایی شده که نیازمند ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات هستند، همچنین  ۲۵۰ واحد صنعتی و معدنی غیرفعال نیز در استان مورد شناسایی قرار گرفته اند که این واحد ها نیز برای فعالیت مجدد نیاز به  ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.