در حالی که استقبال از سینما در ایام ماه مبارک رمضان چنگی به دل سینماداران و صاحبان فیلم نمی زد، این روزها با اکران فیلم های تازه عید فطر شوک جدیدی به سینما وارد شده و مخاطبان با علاقه و اشتیاق فیلم ها را دنبال می‌کنند.

اکران فیلم های عید فطر رخوت سینما را از بین برد/ رقابت رسانه‌ای برای کسب عنوان «پرفروش ترین فیلم»

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، با افزوده شدن سه فیلم جدید به چرخه اکران تنور رقابت گرم تر شده و در حالی که طی هفته های اخیر «تگزاس2» و «متری شش و نیم» یک تنه سینماروها رو به سالن ها می کشاندند، اما از چهارشنبه گذشته با اکران فیلم های «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار، «سرخ پوست» به کارگردانی نیما جاویدی و «ما همه با هم هستیم» به کارگردانی کمال تبریزی نه تنها شاهد جنب و جوش بیشتری در سینماها هستیم بلکه در این میان به واسطه مضمون فیلم‌ها فضای رقابت و ضربه زدن بر پیکر آنها، بسیاری را روبه‌روی هم قرار داده است تا جایی که بازیگران و اهالی سینما مخاطبان را دعوت به تماشای همه فیلم ها بدون سوگیری و تخریب فیلم های دیگر می‌کنند.

یکی از همین حواشی و رقابت میان این سه فیلم تازه اکران شده از جایی آغاز شد که هر سه این فیلم ها درصدد بودند تا خود را به عنوان پرفروش ترین فیلم اکران عید فطر معرفی کنند. در ابتدا بصورت رسمی از سایت سینماشهر اعلام شد که «سرخ پوست» با فروش نیم میلیاردی خود در اولین روز نمایشش به پرفروش ترین فیلم اکران عید فطر تبدیل شده است اما پس از انتشار این خبر، صفحه رسمی «شبی که ماه کامل شد» با انتشار خبری اعلام کرد که در اولین روز اکران 25 هزار نفر به تماشای آن نشستند. از سویی دیگر صفحه رسمی «ما همه با هم هستیم» نیز اعلام کرد بر اساس اطلاعات رسمی سامانه سینماشهر، «ما همه با هم هستیم» با فروش ۶۰۰ میلیون تومان در روز چهارشنبه، رکورد قبلی فروش روز اول اکران ایران را که با ۵۰۵ میلیون تومان در اختیار «ساعت ۵ عصر» بود، شکست! و همچنین در پست دیگری عنوان کرد این فیلم در 31 ساعت بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان فروش داشته است.

سایت سینما شهر پس از اعلام فروش فیلم ها با انتشار اطلاعیه‌ای مدعی شد که رقمی حدود 100 میلیون از دو فیلم «سرخپوست» و «شبی که ماه کامل شد» به دلیل اکران آنها در زمان جشنواره فجر در فروش این فیلم ها لحاظ شده بود که این رقم در به روز رسانی جدید از درآمد این فیلم ها کم شد.

 صرف نظر از آنچه تاکنون گفته شد فیلم های روی پرده به ویژه «شبی که ماه کامل شد» دستخوش قضاوت‌های جانبدارانه‌ای شده و برخی آن را به دلیل موضوع فیلم متهم به استفاده از رانت دولتی کرده‌اند، این در حالی است که نمی‌توان از سوژه ناب آن، بازی‌های درخشان و کارگردانی تحسین برانگیز نرگس آبیار غافل شد و نباید با ایجاد این حواشی فضای اکران فیلم ها را دستخوش نابسامانی و تغییرات ناخوشایندی کرد.

«شبی که ماه کامل شد» روایت دختر جوانی از مناطق جنوب شهر تهران است که درگیر عشق جوانی شهرستانی می‌شود و این در حالیست که دختر به دلایلی مجبور به مهاجرت از ایران است. در این مسیر، برادرش با او همراه می‌شود اما در میانه راه، اتفاقاتی برای آن‌ها رقم می‌خورد. الناز شاکردوست، هوتن شکیبا، فرشته صدرعرفایی، پدرام شریفی، شبنم مقدمی و ... از بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

با این حال دو فیلم مذکور به دلیل این که جزو فیلم های خوش ساخت سینمای ایران هستند و توانستند در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر خوش بدرخشند استحقاق دیده شدن دارند بدون این که یکی فدای دیگری شود. «سرخ پوست» با نامزدی در ۵ رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد و «شبی که ماه کامل شد» با نامزدی در ۱۳ رشته این جشنواره توانست ۶ سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش اول مرد، بهترین بازیگر نقش اول زن، بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین چهره پردازی را به خود اختصاص دهد.

«سرخپوست» داستان یک زندان قدیمی در جنوب را در سال 1346 روایت می کند که به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد، رئیس زندان به همراه مامورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدیدند که متوجه می‌شوند یکی از زندانیان در زندان جدید نیست. نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، آتیلا پسیانی و مانی حقیقی از  بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اما این سکه روی دیگری هم دارد؛ این دو فیلم در کنار حواشی پیش آمده رقیب سرسخت دیگری دارند که توانسته تا امروز از هر دوی این فیلم ها جلو بزند و با فروش بیش از یک میلیارد و 700 میلیون تومان صدرنشین رقابت میان تازه واردها باشد، فیلم های «شبی که ماه کامل شد» و «سرخ پوست» نیز  به ترتیب به رقم یک میلیارد و 365 میلیون تومان و یک میلیارد و 202 میلیون تومان در کمتر از یک هفته دست پیدا کرده اند. ناگفته نماند که طبق آمار سینما تیکت «تگزاس2» تا چهارشنبه هفته گذشته همچنان صدرنشین جدول فروش هفتگی بوده است.

داستان فیلم در بستری کمدی روایت می‌شود و قصه یک شرکت هواپیمایی است که در حال ورشکست شدن است، رئیس شرکت  پیشنهاد می‌کند که یک هواپیمای خراب از شرکت با چند مسافر را به داخل خلیج فارس بی اندازند تا بتوانند پس از کشته شدن مسافران از بیمه پول دیه و خسارت آنها را بگیرند، او سراغ یکسری افراد می‌رود که از زندگی خسته شده و دنبال مرگ هستند. مهران مدیری، لیلا حاتمی، پژمان جمشیدی، مانی حقیقی، رضا گلزار، ویشکا آسایش و ... از بازیگران فیلم هستند. 

گرچه هنوز برای قضاوت زود است اما باید منتظر ماند و دید طی هفته‌های آتی وضعیت فروش و استقبال از این فیلم ها چگونه خواهد شد و آیا گمانه زنی ها در خصوص رکوردزنی فیلم «همه با هم هستیم» به عنوان پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما درست از آب درخواهد آمد یا خیر.

انتهای پیام/ 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.