تهران- نصب دیوارنگاره ای در تقاطع خیابان شهید گمنام و اتوبان کردستان با موضوع اقدامات شهرداری تهران در سیل اخیر خبرساز شده و انتقادهایی در پی داشته است که شهرداری تصویر معروف سیل پلدختر را تحریف کرده است.

آیا شهرداری تهران تصویر سیل پل دختر را مخدوش کرده است؟
به گزارش قدس آنلاین؛ مدیر روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در همین رابطه با ارائه توضیحاتی درباره دیوارنگاره ای در تقاطع خیابان شهید گمنام و اتوبان کردستان با موضوع اقدامات این نهاد در سیل اخیر گفت: این عکس با رضایت صاحب اثر بازروایت شده است. اثر مذکور را روح الله خسروی نژاد از عکاسان شناخته شده، در پلدختر به ثبت رسانده اما در دیوارنگاره شهرداری، تحریف شده است.

رضا محبی گفت: در این عکس، چند نفر از مردم و نیروهای ارتش با همکاری و اتحاد اجازه ندادند پرچم ایران به زمین بیافتد و لذا این رویداد از قالب عکس خارج و به نماد ملی برای همبستگی و حفظ کشور در شرایط سخت تبدیل شد.

وی اظهارداشت: این نهاد با کسب اجازه از صاحب اثر و خرید امتیاز تلاش کرد برای به نمایش گذاشتن اقدامات مأموران شهرداری (نیروهای آتش نشانی، خدماتی و پاکبانان) از این عکس روایت متفاوتی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه بازروایت کار مرسوم در آثار هنری است، گفت: شهرداری تهران با این بازخوانی و روایت گرافیکی خدشه‌ای به اصل اثر وارد نکرده، هویت کار را تغییر نداده و آن را سخیف و کم ارزش نکرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.