یزد – استاندار یزد با بیان اینکه طرح های نیمه تمام در استان به صورت ماهیانه بررسی می شود گفت : فرمانداران باید برای جذب سرمایه در حوزه های مختلف تلاش خود را به کار بگیرند.

طرح های نیمه تمام در استان به صورت ماهیانه بررسی می شود

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین ، محمد علی طلبی شامگاه یک شنبه درمراسم تودیع و معارفه دو معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری و معاونت هماهنگی اموراقتصادی که درسالن کوثراستانداری یزد برگزارشد اظهارداشت: مسئولان استان باید پیگیر پروژه های نیمه تمام  در استان باشند به دلیل اینکه این پروژها نقش مهمی در اشتغالزایی  استان دارد و پیشرفت های پروژها و طرح های نیمه تمام استان به صورت ماهیانه بررسی می شود .

وی افزود : فرمانداران باید برای جذب سرمایه در حوزه های مختلف  تلاش خود را به کار بگیرند و ما باید سرمایه های شرکت های بزرگ را برای سرمایه گذاری در استان جذب کنیم  و برای تحقق این امر ابتدا باید از ظرفیت های هر شهرستان شناخت کافی صورت گیرد  و سپس با توجه به قابلیت های هرشهرستان سرمایه گذاری انجام شود .

حوزه گردشگری یکی از ظرفیت ها ی مهم استان است

استاندارتصریح کرد: تکمیل و اتمام طرح های نیمه تمام باید مورد توجه فرمانداران قرار بگیرد و حوزه گردشگری یکی از ظرفیت ها ی مهم استان است و نگاه فرمانداران در این بخش  باید به سمت  جذب سرمایه های  کلان شرکت های سرمایه گذار باشد.

طلبی یکی از اولویت های مهم استان را ایجاداشتغال و اعطای تسهیلات  برای اشتغال مولد  در شهرستان ها عنوان کرد و گفت : حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت ها ی مهم استان بوده و ما نباید اشتباهات گذشته را تکرار کنیم و باید به نوعی فعالیت کنیم  که ملاکمان برای برنامه ریزی شغلی نیروهای بیکار شهرستان ها باشند .

مشارکت بسیار خوب مردم یزد در دوره قبل انتخابات 

استاندار با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس در سال جاری افزود : یزد  دردوره گذشته  انتخابات به واسطه  مشارکت بسیار خوب مردم جایگاه خوبی را درکشورکسب کرد که امید داریم بازهم شاهد کسب این موفقیت باشیم و اینکه باید درنظرداشت بی ربط ترین دفتر استانداری درزمان انتخابات مسئولیت دارد و این به این معنا است  که همه باید  حساسیت ها و مسائلی  که به سازو کار هرچه بهترانتخابات مربوط  می شود را در نظر بگیرند و نسبت  به ان واقف باشند .

طالبی تصریح کرد : سال ۹۶با اصلاح ساختاری که در استانداری به وجود آمد  دو معاونت  برنامه ریزی وهماهنگی امور اقتصادی و توسعه مدیریت منابع در هم ادغام شد  که مورد اعتراض بسیاری از استانداری ها قرار گرفت و با توجه به اهمیت این دو معاونت از همان  ابتدا برای اصلاح این دو موضوع اقداماتی صورت گرفت ودر پائیز سال ۹۷ برای ۱۴استانداری معاونت برنامه ریزی وهماهنگی اموراقتصادی ومعاونت مدیریت و منابع انسانی مجددا ایجاد شد .

وی ادامه داد : با ادغام این دو معاونت حجم کار و مسئولیت بسیار سنگین شده بود وبا توجه  به شرایط اقتصادی کشور و موضوعات و مسائلی که استانداری ها به آن روبرو بودند با یک معاونت به سختی می شد این همه کار را انجام داد که پس از بازگشت دوباره این معاونت خانم اکرم فداکار به عنوان معاونت مدیریت و منابع استانداری انتخاب شد که امید داریم دراین پست موفق باشند.

استاندارگفت: درسال جدید شاهد ۳ اتفاق مهم دراستان خواهیم بود اجماع گفتمانی، برنامه ریزی محوری وهمچنین توجه به الگوی برترکه بحث حکمرانی خوب است که این ۳مورد باید درهمه استان ها  مورد توجه قرار بگیرد.

اعمال نظر نخبگان در برنامه آمایش استان 

وی با اشاره به وجه تمایز برنامه آمایش دراستان یزد نسبت به استان های دیگر خاطر نشان ساخت : ما دراستان سعی کردیم در برنامه آمایش به سمت و سویی حرکت کنیم  که بتوانیم نظر نخبگان را نیز در نظر بگیریم و تنها استان هستیم که نظر نخبگان را در برنامه آمایش   لحاظ کردیم .

طالبی گفت : تقویت ارتباط با رسانه ها و اصحاب مطبوعات باید در دستور کار همه مسئولان استان باشد وهمه ما در برابر رسانه ها موظف به پاسخگویی هستیم و نباید هیچ گونه محدویتی درزمینه  پاسخگویی به  رسانه وجود داشته باشد.

 در انتهای این مراسم  با حکم وزیر کشور، اکرم فداکاربه عنوان معاون توسعه  مدیریت و منابع استانداری  یزد و  مسعود عطیمی به عنوان  معاون هماهنگی  امور اقتصادی  استانداری یزد منصوب شدند.

انتها ی پیام / 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.