۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۶
کد خبر: 660377

با اینکه پل پوگبا از نیاز خود برای به دست آوردن یک چالش جدید صحبت به میان آورده منچستریونایتد مصمم است تا او را برای برنامه‌های خود در فصل ۲۰/۲۰۱۹ حفظ کند و باید دید سولسشر با حفظ او می‌تواند ریاست خود بر روی نیمکت شیاطین سرخ را با موفقیت ادامه دهد یا خیر.

شرایط باخت - باخت در منچستریونایتد

پوگبا که بتازگی در برنامه تهیه شده توسط اسپانسر خود در توکیو صحبت می‌کرد گفت: «با همه چیزهایی که در این فصل اتفاق افتاد که اتفاقاً بهترین فصل من نیز بود، فکر می‌کنم زمان مناسب فرا رسیده تا به دنبال چالش جدید در جای دیگری باشم.»

نقشه‌های در خطر سولسشر

اما یونایتد بدون توجه به این موضوعات تلاش دارد تا بعد از فصل بدی که گذراند و به رتبه‌ای بهتر از ششم دست نیافت حالا برای فصل بعدی نقشی کلیدی را در بازسازی تیم ایفا کند. و حالا که پوگبا احتمالاً تلاشش برای خروج از اولدترافورد را سرعت خواهد بخشید می‌توان گفت که سرنوشت شغلی سولسشر نیز به شکل تمام شدن همین قضیه بستگی دارد.

سولسشر حتی چهار ماه قبل از اینکه سرمربی یونایتد شود در دیدار تیم سابقش یعنی مولده نروژ به عنوان یک بازیکن سابق یونایتد ابراز امیدواری کرد که مورینیو بتواند پوگبا را حفظ کرده و تیمش را پیرامون او ببندد. شکی نیست اکنون که سرمربی است، در پشت درهای بسته زمین تمرین یونایتد نیز چنین صحبت‌هایی را با قدرت بیشتری بیان می‌کند. او بارها در رسانه‌ها اعلام کرده که پوگبا نقشی تعیین کننده در برنامه‌هایش دارد و در صورت فروش این فرانسوی قهرمان جام جهانی ۲۰۱۸ در مقابل چشمان او، ضربه سختی به اعتبار سرمربی نروژی وارد می‌شود. همین الان انتخاب این بازیکن سابق اسطوره ای یونایتد به عنوان سرمربی به عنوان تصمیمی احساسی قلمداد می‌شود و در ۱۲ بازی آخر خود در فصلی که گذشت هشت دیدار را با شکست پشت سر گذاشت. حالا با نداشتن شخصیتی مشهور در دنیای مربیگری و عدم نتیجه گیری مناسب، تنها چیزی که از این مرد نروژی می‌ماند برنامه‌ها و اهدافش برای ۱۲ ماه آینده است که با فروخته شدن پوگبا قلب این نقشه‌های او پاره پاره خواهد شد.

از دست رفتن اعتبار یا تحمل یک ناراضی!

منچستر نمی‌تواند تحمل کند که ستاره ای در حد و اندازه‌های پوگبا که ناراضی از بودن در این تیم است همچنان در کمپ باشگاه میان دیگر بازیکنان پرسه بزند و یونایتد اگر می‌خواهد او را بفروشد باید این کار را به سریع‌ترین و کم ضررترین شکل ممکن انجام دهد.

اما اصلی‌ترین ضربه را در چنین فروشی فقط سولسشر خواهد خورد. با رفتن پوگبا و هررا و پا به سن گذاشتن نمانیا ماتیچ، او باید به فکر یک تغییر و تحول اساسی در میانه میدان و چندین خرید جدید باشد که در بازار امروز کار آسانی نخواهد بود. اگر هیئت مدیره باشگاه با فروش پوگبا موافقت کند سولسشر فقط در حد یک اسم به عنوان سرمربی ادامه خواهد داد و البته نباید فراموش کرد که او اکنون در دو راهی بزرگی قرار دارد که یک بازیکن ناراضی را در تیم نگه دارد و یا اعتبارش را به عنوان سرمربی چنین باشگاهی از دست بدهد.

هیئت مدیره منچستریونایتد باید هر چه در توان دارد به کار گیرد تا از فروش پوگبا جلوگیری کند وگرنه سولسشر چگونه خواهد توانست در تمرینات یونایتد آن روی خشن و محکمی که همه اعتقاد دارند وی در ظاهر معصومش دارد از خود نشان دهد. در روزگاری که قدرت بازیکنان بر هر چیز می‌چربد، با رفتن احتمالی پوگبا، هر بازیکنی در ترکیب یونایتد این نکته را خواهد فهمید که سولسشر قدرت تعین کننده‌ای ندارد. اگر هم او را نگه دارند، احتمال درگیری اش در رختکن بسیار افزایش می‌یابد و سولسشر در بزرگ‌ترین مخمصه چندین سال گذشته قرار دارد که می‌تواند در ماه‌های آینده باعث اخراجش شود.

در مجموع می‌توان گفت منچستریونایتد در شرایط باخت باخت قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.