سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد از غربالگری دیابت27 هزار 700 نفر در این شهرخبر داد.

غربالگری دیابت27 هزار 700 نفر در شهر مشهد

به گزارش قدس آنلاین مهدی یعقوبی اظهار داشت: شهرداری مشهد به منظور ارتقای آگاهی افراد درخصوص بیماری دیابت و به حداقل رساندن آسیب ها و ترغیب شهروندان به خصوص میانسالان و سالمندان به الگوی زندگی سالم در بهمن ماه 96 با همکاری کلینیک تخصصی دیابت مشهد و شرکت نوونوردیسک پارس اقدام به راه اندازی اتوبوس دیابت نموده است که مشهد پنجمین شهر دارای اتوبوس دیابت می باشد.

یعقوبی خاطر نشان کرد: از ابتدای بهمن ماه 96 لغایت نیمه خرداد 98 در مجموع تعداد 27700 نفر در شهر مشهد غربالگری دیابت شده اند که با توجه به ثبت اطلاعات روزانه اتوبوس دیابت در مناطق برخوردار و کم برخوردار نشان می دهد که 40 درصد افراد در مناطق برخوردار و 60 درصد افراد در مناطق کم برخوردار غربالگری شده اند که از این تعداد 422 نفر در مناطق برخوردار و 411 نفر در مناطق کم برخوردار دیابت ناشناخته داشته اند.   

وی افزود: در اتوبوس دیابت پزشکان و پرستاران دوره دیده دیابت خدمات مشاوره تغذیه، غربالگری، تست قند خون، نحوه تزریق انسولین و فشار خون را به صورت رایگان به مراجعان ارائه می‌دهند، همچنین تست شاخص توده بدنی (BMI) نیز از افراد گرفته می شود تا شهروندان علاوه بر اطلاع از آخرین وضعیت سلامتی خود و خطر ابتلا به دیابت برای گرفتن رژیم های مناسب نیز راهنمایی شوند.

سرپرست معاونت خدمات شهری گفت: با توجه به استقرار ماهانه اتوبوس دیابت در مناطق مختلف سطح شهر در طول سال این اتوبوس از 1 لغایت 6 تیرماه در بوستان ملت و از تاریخ 11 لغایت 27 تیرماه در محدوده منطقه9 جهت خدمات رسانی به شهروندان استقرار خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: از هر 12 نفر در جهان یک نفر مبتلا به بیماری دیابت است که 50 درصد افراد مبتلا نیز از بیماری خود بی اطلاع هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.