مدیر انجمن های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت:۸۶ روستای نیشابور واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی هستند و در ۲۶ روستا نیز این مهم انجام شده است.

۸۶ روستای نیشابور واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی هستند

به گزارش قدس آنلاین، مهدی علیپور محمدیه صبح چهارشنبه در نشست با رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور اظهار کرد :۱۰۲۶ روستای واجد شرایط تشکیل انجمن میراث فرهنگی در استان شناسایی شده است که ۸۶ روستای نیشابور نیز واجد شرایط هستند.

وی افزود: تاکنون در ۲۶ روستای نیشابور انجمن میراث فرهنگی راه اندازی شده است و امیدواریم تا دوماه آینده شاهد شکل گیری انجمن‌های میراث فرهنگی در تمام روستاهای نیشابور باشیم.

مدیر انجمن‌های میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: انجمن‌های روستایی باید داشته‌ها و ظرفیت‌های روستای خود را اعم از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری، آثارتاریخی و فرهنگی، آداب و رسوم و صنایع دستی و هنرهای سنتی و سوغات روستای خود را معرفی کنند تا زمینه حضور مسافران و گردشگران را به روستای خود فراهم کنند.

وی بیان کرد: انجمن‌های روستایی به عنوان اعضای افتخاری این اداره در محدوده روستا می‌توانند با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی با این اداره به عنوان دبیرخانه انجمن‌های میراث فرهنگی شهرستان به برنامه ریزی جهت حفظ و حراست از آثار تاریخی، توسعه و ترویج صنایع دستی و تقویت گردشگری روستای خودبپردازند.

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابورنیز اظهار کرد: نیشابور همواره در بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در پیشبرد برنامه‌های سازمانی و تعامل با انجمن‌های میراث فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد پیشرو بود و تلاش می‌کنیم این روند پررنگ‌تر از گذشته ادامه پیدا کند.

محمد اسماعیل اعتمادی افزود: نیشابور یکی از شهرهای مهم خراسان رضوی است که با داشتن ظرفیت‌های مهم تاریخی و فرهنگی و گردشگری و طبیعی هرساله بعد از مشهد مقدس پذیرای بیشترین مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و انجمن‌های میراث فرهنگی در راستای تحقق اهداف سازمان در تمام سطوح به ویژه انجمن‌های روستایی در این شهرستان دنبال می‌شود.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.