با شناسایی ۸۰ باب منزل شخصی در سطح شهر مشهد که خودسرانه، بدون کسب مجوز و رعایت استاندارهای لازم اقدام به پذیرش زائر مسافر می کردند، از ادامه فعالیت غیرمجاز آنها جلوگیری شد.

۸۰ منزل شخصی زائرپذیر در مشهد پلمپ شدند

به گزارش قدس آنلاین، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی زمان شناسایی و پلمپ این مکانها را از ابتدای تیرماه جاری تاکنون اعلام و بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع اقامت زائران و مسافران در مشهد، نظارت و بازرسی اماکن شخصی که در این زمینه فعالیت دارند بطور جدی و با قوت ادامه دارد.

یوسف بیدخوری افزود: بسیاری از زائران و مسافران اطلاعی از غیرمجاز بودن فعالیت منازل شخصی در پذیرش زائر و مسافر ندارند لذا اطلاع رسانی به آنها در خصوص ضرورت توجه به مجوز فعالیت مراکز اقامتی بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: بررسیها نشانگر فعالیت افزون بر چهار هزار واحد منزل شخصی زائرپذیر در سطح کلانشهر مشهد است. با توجه به حساسیتهای موجود در حوزه اقامت و ضرورت کنترل کمیت و کیفیت ارائه خدمات به زائران و مسافران این وضعیت به هیچوجه پسندیده نیست.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اولویت موکد این نهاد را پذیرش و اقامت زائران و مسافران در واحدهای رسمی اقامتی اعلام و بیان کرد: بر همین اساس به هیچوجه افزایش شمار خانه مسافرهای شخصی در مشهد سیاست اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی نیست لذا صدور " مجوز فعالیت موقت" برای چنین مکانهایی تنها با نظرداشت استانداردها، سابقه فعالیت و نیاز به ایجاد تنوع امکانات اقامتی صورت می گیرد.

وی تعداد خانه مسافرهایی را که در مشهد از نظر آئین نامه و ضوابط، امکان دریافت مجوز فعالیت دارند ۷۵۰ باب ذکر و بیان کرد: تابستان امسال برای ۶۵۰ خانه مسافر در سطح مشهد مجوز موقت فعالیت به منظور پذیرش و اقامت زائران صادر شده است.

بیدخوری گفت: بر اساس قوانین، خانه مسافرهای مجوزدار می بایست مجوز و نرخنامه مصوب را در معرض دید عموم نصب کرده و همچنین با رعایت کامل مسائل بهداشتی و امنیتی، تجهیزات لازم را تامین کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.