-استاندار خراسان رضوی گفت:عدم توانمند سازی مردم در روستاهای استان باعث مهاجرت و افزایش جمعیت شهرنشین شده است.

عدم توانمند سازی مردم در روستاهای خراسان رضوی باعث مهاجرت شده است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور مسئولان استانی ومحلی در شهرستان مه ولات برگزار شد اظهار کرد: در حوزه های مختلفی از جمله دفاعی بسیار موفق بودیم و این موفقیت را در جنگی که دشمن به ما تحمیل کرد دیدیم اما علی رغم همه موفقیت ها در هشت سال جنگ فرصت توسعه را از دست دادیم.

وی افزود: بعد از جنگ و در دوران بازسازی اکثر کارخانه های ما تعطیل بود و در این راستا تمام کارخانه ها راه اندازی مجدد شدند و حتی امروز به عنوان مثال سیمان به منطقه ارسال می کنیم.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: اقتصادی شدن روستاها را به جدیت پیگیری می کنیم و اعتقاد داریم امروز کلید توسعه در دستان کارآفرین ها و سرمایه گذاران اقتصادی است وهمچنین هر اقدامی که امروز انجام می دهیم باید تضمین توسعه پایدار و دراز مدت برای نسل های آینده داشته باشد تا به طور مثال در آینده شاهد مهاجرت از مه ولات نباشیم.

رزم حسینی افزود: امروز در حوزه گاز در استان ۹۳ درصد پوشش گازرسانی اتفاق افتاده است این در حالی است که قبل از انقلاب فقط بخشی از خراسان و عده محدودی گاز داشتند که مقایسه این دو شرایط گفته های بسیاری برای ما دارد.

وی تصریح کرد: عدم توانمند سازی مردم به عنوان یکی از نقاط ضعف ما محسوب می شود و باید مردم روستاهای ما در همان محل خود زندگی کنند و این مهم حاصل نشده است که در سال های اخیر جامعه شهری ما از ۲۶ درصد به ۷۴ درصد رسیده است.

رزم حسینی تاکید کرد: انسجام ارکان حکومتی برای توسعه در کشور را تاکنون کمتر شاهد بوده ایم و در کل کشور و در هیچ مدلی چنین ظرفیتی نبوده است که تمام ارکان حاکمیت در جهت پیشرفت منطقه مورد نظر تلاش کرده و دور هم جمع شوند.

وی خاطرنشان کرد: امروز پردغدغه ترین مسئله کشور موضوعات اقتصادی است، چرا که تاکنون با داشتن میلیاردها تومان پول نفت در حوزه اقتصادی موفق نبوده و فقط به فکر مثلاً ساخت راه بوده ایم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.