کلنگ کتابخانه مرکزی شهرستان نیشابور واقع در پارک ارغوان این شهرستان با حضور مقامات شهرستانی و استانی به زمین زده شد.

کلنگ کتابخانه مرکزی نیشابور به زمین زده شد

به گزارش قدس آنلاین ، حمید گرمابی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در این مراسم عنوان کرد: نیشابور در زمینه کتابخانه مشکل داشته و عقب افتاده است. جوانان با مشکل نبود مکانی مناسب برای مطالعه مواجه هستند و اگر قرار باشد کتابخانه مرکزی به زودی ساخته شود نیازمند همت همگانی است.


در ادامه هاجر چنارانی دیگر نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: کتابخانه شریعتی که یکی از بزرگ‌ترین کتابخانه‌های شهرستان است دارای مکانی نمور و تاریک است؛ به همین علت ما نیاز به یک کتابخانه مرکزی داریم. شهرستان نیشابور لیاقت داشتن بزرگ‌ترین کتابخانه اسلامی را در جهان دارد. ‌

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان نیشابور گفت: کتاب با ارزش‌ترین کالای فرهنگی است که به ارث رسیده؛ باید گامی مفید در زنده کردن فرهنگ شهرستان نیشابور برداشت.

مومن‌نژاد افزود: یکی از مسائلی که قابل پیگیری است، اعتباراتی هستند که برای کتابخانه‌های عمومی اختصاص پیدا کرده که امیدواریم بتوانیم در این اعتبارات بازنگری داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان نیشابور نیز در این مراسم گفت: اهالی کتاب واقعی در بین تمام امت‌ها، امت اسلام است. ائمه همیشه در طول تاریخ به اصحابشان نوشتن و خواندن کتاب را توصیه می‌کردند.

 حجت‌الاسلام سیدقاسم یعقوبی عنوان کرد: خدارا شکر می‌کنیم که در قرن دوم و سوم هجری که بسیاری از جوامع بی‌سواد بودند نیشابور هزار قلمدان مرصع داشت که توانستند، حدیث امام رضا(ع) را مکتوب کنند. امیداوریم با پشتیبانی‌های مسئولان این کتابخانه مرکزی هرچه زودتر تکمیل شود.

عنوان واژه مرکزی را برای این کتابخانه مناسب نمی‌دانم

در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی نیشابور نیز بیان کرد: من به هیچ عنوان واژه مرکزی را برای این کتابخانه مناسب نمی‌دانم زیرا در گوشه شهر قرار دارد.

سیدهادی درودی ادامه داد: باید جست‌وجو کنیم تا متوجه شویم چه کسانی سنگ‌اندازی می‌کنند تا کارها درست پیش نرود.

وی عنوان کرد: زمینی که شورا برای ساخت کتابخانه مرکزی در بلوار جانبازان در اختیار گذاشته بود، پنج سال مهلت استفاده داشت که در این مدت استفاده نشد.
منبع : ایسنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.