سخنگوی طالبان در واکنش به بیانیه‌ای اخیر ریاست امنیت ملی افغانستان تصریح کرد که تمامی عملیات‌های این گروه در داخل خاک افغانستان طراحی و اجرا می‌شوند و نیازی به هدایت از خارج این کشور ندارد.

 طالبان: عملیات‌های ما در خاک افغانستان طراحی و اجرا می‌شوند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، چند روز پیش دو خودروی بمب‌گذاری شده همراه با چندین تن از مهاجمان انتحاری فرماندهی پلیس در ولایت قندهار را هدف قرار دادند که بیش از 100 کشته و زخمی برجا گذاشت.

ریاست امنیت ملی افغانستان پس از انجام تحقیقات در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله در خاک پاکستان طراحی شده و مهاجمان نیز در حین حمله از سوی شخصی در پاکستان رهبری می‌شدند.

ریاست امنیت ملی افغانستان همچنان یک نوار صوتی را منتشر کرده است که مهاجمان در آن با شخصی به نام «ملاآغا» در شهر چمن پاکستان در حال گفت‌وگو هستند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان در واکنش به این موضوع اعلام کرد که حملات این گروه از جمله حمله اخیر در قندهار در داخل افغانستان طراحی شده است.

وی تصریح کرد: «دولت افغانستان از حملات این گروه هیچ آگهی نداشته است به همین دلیل با تلفات سنگین روبرو می‌شود اما برای جلب توجه دست به تبلیغات دروغین می‌زنند».

«محمدفیصل» سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز اتهامات ریاست امنیت ملی افغانستان را بی اساس دانست و آن را تکذیب کرد.

وی در توییترش نوشت: اتهام زنی‌های علنی بر خلاف روح درک متقابل بین رهبری دو کشور برای حل مسائل از طریق هماهنگی بین نهادهای ذیربط است.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان اظهارداشت: پاکستان همه اعمال تروریستی در افغانستان را محکوم می‌کند و امیدوار است که تلاش‌های دو طرف بطور سازنده‌ای برای برقراری صلح پایدار در افغانستان و منطقه ادامه یابد.

دولت افغانستان بویژه ریاست امنیت ملی این کشور در حالی طراحی حملات اخیر را کار نهادهای اطلاعاتی در پاکستان می‌داند که اسلام‌آباد همواره این ادعا ها را رد کرده‌ است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.