رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اگر فرمانداری طرقبه شاندیز همین امروز اعلام کند که آسفالت و اماده سازی این دو مسیر از جانب آنها مشکلی ندارد ظرف یک ماه این مسیرها از سوی شهرداری مشهد آماده سازی و بازگشایی خواهند شد.

می توانیم در عرض یک ماه  مشکل ترافیک مشهد به طرقبه وشاندیز را برطرف کنیم

مجتبی بهاروند در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: ایستگاه های دوچرخه در حال حاضر کارآمدی خاصی ندارند و پیمانکار نیز رسیدگی چندانی به این ایستگاه ها ندارد و آنها را رها کرده است.

وی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد در حال بررسی این موضوع است و ممکن است به این نتیجه برسد که قرار داد پیمانکار فعلی را لغو کند زیرا عملا در حال حاضر این ایستگاه ها دارای دوچرخه مناسبی نیستند به طوری که مثلا دوشنبه هفته جاری که شخصا خودم به این ایستگاه ها مراجعه کردم یک دوچرخه در این ایستگاه ها برای استفاده وجود نداشت.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی افزود: برای واگذاری این ایستگاه ها با شرایط جدید و سیستم مناسب  به زودی فراخوانی برای جذب پیمانکاراعلام خواهد شد تا این ایستگاه ها از شرایط فعلی که بدون بهره وری و کارآمدی برای شهروندان و زائران هستند خارج شوند.

بهاروند در مورد اجرای ادامه مسیرسه بی آرتی نیز بیان داشت: شهرداری مشهد آمادگی لازم برای اجرای این پروژه  را دارد اما اجرای آن منوط به این است که مجموعه های دیگری نظیر شورای تامین نیز برای این موضوع اعلام آمادگی و هماهنگی های لازم را انجام دهند.

وی در مورد عوارضی کردن تردد در خیابان های اطراف حرم مطهر نیز اظهار داشت: این موضوع به صورت یک طرح و پیشنهاد از سوی شورای اسلامی شهر مشهد مطرح شده و کارهای کارشناسی ان نیز در حال بررسی می باشد، از طرفی اجرایی و عملیاتی شدن چنین طرح هایی بستگی به نظر همه مجموعه های مرتبط با این موضوع از جمله آستان قدس رضوی دارد.

عضو کمیسیون حل مشکل ترافیک بین مشهد و طرقبه شاندیز در این باره نیز بیان داشت: دو مسیر در منطقه الهیه وجود دارد که به جاده شاندیز متصل می باشند و در حال حاضر خاکی هستند و خودرو ها به سختی می توانند در آنها تردد داشته باشند که اگر فرمانداری شاندیز همین امروز اعلام کند که آسفالت و اماده سازی این دو مسیر از جانب آنها مشکلی ندارد ظرف یک ماه این مسیرها از سوی شهرداری مشهد  آماده سازی و بازگشایی خواهند شد و بخش عظیمی از مشکل ترافیک را برطرف خواهد کرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این موضوع هر چه سریعتر تفاهمی بین دو شهرستان صورت بگیرد، اظهار داشت: استاندار خراسان رضوی نیز به این موضوع ورود پیدا کرده است تا این مساله هرچه سریعتر برطرف شود.   

     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.