عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آنچه بهلول را اعجوبه روزگار کرد، زهد بی‌نظیر، استقامت بی‌مانند، ساده زیستی و ایمان خالصانه او بود.

زهد، استقامت و ساده زیستی علامه بهلول را شگفتی روزگار کرد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، آیت‌الله  سید محمدرضا علم‌الهدی در آیین چهاردهمین سالگرد ارتحال علامه بهلول گنابادی(ره)، اظهار کرد: خدا را شاکریم که نور پاک محمد(ص) و خاندان مطهرش بر همه عالم می‌تابد و باگذشت ۴  دهه از عمر بابرکت این انقلاب، اکنون راه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا و به برکت انفاس قدسیه بازماندگان شهدا و دعای امام راحل و بندگان ناشناخته خدا ادامه دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: شب شهادت امام مظلوم، حجت خدا نور پاک امام نهم، امام محمدتقی جواد (ع) و شب جمعه آخر ماه ذی‌القعده با چهاردهمین سالگرد از دست دادن علامه محمدتقی بهلول گنابادی(ره)، این عالم بزرگ متقارن شده است.

آیت‌الله علم‌الهدی، بابیان اینکه این علامه در کودکی قرآن و بعدازآن نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه را حفظ کرد و حتی در شکنجه‌گاه دولت مخوف رضاخان روزه را ترک نکرد، افزود: علامه بهلول گنابادی(ره) با تأسی به مکتب ائمه(ع) در دفاع از ارزش‌های اسلامی سر از پا نمی‌شناخت و به‌هیچ‌عنوان دل به دنیا نمی‌بست چون دنیا را گذرگاه می‌دانست  و در زهد و تقوا و پاک‌دامنی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب از شگفتی‌های روزگار ما بود

وی با اشاره به روایتی امام جواد(ع)، گفت: این امام همام می‌فرمایند: اگر کسی بخواهد راست و حقیقتاً بنده خدا باشد باید این دو صفت دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه گفت: با ترک گناه در خلوت، استغفار در نیمه‌شب و  عدم غفلت در شب‌های جمعه دل را روحانی و ملکوتی کنید ، نوری که خدا در دل اولیاء خود قرار می‌دهد انسان‌ها را امیدوار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه برای ما شاگردان مکتب اهل‌بیت(ع) اساس نگاه اهل‌بیت هست، گفت: خداوند دو تا دل برای مؤمن قرار نداده که هم دوستان انقلاب را دوست دارد و هم با دشمنان خلوت می‌کند در میان مؤمنین زندگی و با دشمنان همدرد باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: بهلول سال‌های متمادی در پاسداری از ارزش‌های اسلامی در دوران پهلوی مرارت‌های زیاد را تحمل کرد و در تبعید و زندان در افغانستان به سر برد و زمانی که از ورود به کشور منع شده بود بازهم در کشورهای عربی مانند عراق علیه اقدامات خصمانه ستم‌شاهی سخنرانی می‌کرد .

وی با اشاره به کرامات این عالم بزرگ گفت: علامه بهلول از چهار سال قبل از فتنه شام و عراق و سرنگونی صدام و عزیمت دوباره زائران به کربلا این مسائل را پیشگویی و نوید آن را داده بود که این‌ها نتیجه ارتباط قوی این عالم ربانی با خداوند بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه  خدا درروی زمین ستارگانی چون ستارگان آسمان دارد که آن‌ها عالمان گمنامی هستند که درس زهد و تقوا را از مکتب اهل‌بیت می‌آموزند، بیان کرد: خصوصیت‌هایی در این عالم بزرگ بود که اگر این ویژگی‌ها  در عالمی جمع شود چراغ هدایت برای نسل جوان روشن می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: دشمنان بعد از  انقلاب اسلامی با انواع  توطئه‌ها نظیر جنگ تحمیلی هشت‌ساله و  هم‌اکنون با جنگ اقتصادی درصدد رسیدن به اهداف خصمانه‌شان هستند ولی رهبر معظم انقلاب همواره در فرمایشات خود تأکیددارند که این تنگناها و گرانی‌ها مردم را خسته نمی‌کند و خللی در عزم آنان در همراهی با دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایجاد نکرده است و دشمنان در این زمینه هم مانند سایر ترفندهایشان شکست می‌خورند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یادآور شد:  تأسی به مکتب اهل‌بیت (ع) استقامت مردم را در برابر ترفندها ،جنگ اقتصادی و تحریم‌های دشمنان افزایش داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.