مازندران- هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دومین همایش غدیر با عنوان «غدیر و حکمرانی شایسته» بهمن ماه امسال در دانشگاه مازندران برگزار می شود.

دانشگاه مازندران میزبان هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حبیب الله حلیمی جلودار دبیر علمی هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه این اجلاس در ۸ محور برگزار می شود، از برگزاری ۲۰ پیش همایش برای این اجلاسیه خبر داد.

وی با اعلام اینکه اولین پیش همایش در دهه غدیر در یکی از مراکز اسلامی ترکیه برگزار خواهد شد، افزود: مقالات در دو سطح سخنرانی و پوستر پذیرفته می شود.

دبیر هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با بیان اینکه در این اجلاسیه بر فلسفه برگزاری غدیر تاکید شده است، گفت: مقالات برگزیده به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی ترجمه و بصورت کتاب منتشر خواهد شد.

فرهنگ غدیر نهادینه شود

همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این نشست بر ترویج فرهنگ غدیر تاکید کرد و از رسانه ها خواست در این عرصه پیشقدم باشند.

عباس زارع به نهادینه شدن فرهنگ غدیر اشاره کرد و افزود: با ترویج فرهنگ غدیر، بسیاری از مشکلات مرتفع و جامعه بیمه خواهد شد.

غدیر، چراغ راه هدایت است

در ادامه حجت الاسلام محمود نظری دبیر هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر گفت: غدیر فقط یک جغرافیا، مقطع و مکان نیست.

وی با تاکید بر اینکه غدیر بیکرانه ای در اقیانوس وجودی انسان برای رسیدن به تکامل بشری است، افزود: غدیر مبدا، سنت، بنیاد و چراغ راه هدایت است.

دبیر هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر با اشاره به اینکه دهکده جهانی با رشد تکنولوژی هر روز کوچکتر می شود، اضافه کرد: بشریت به بلوغ کافی نرسیده و تنها عامل پیشرفت، معرفت است.

حجت الاسلام نظری با تاکید بر اینکه جشن های دهه غدیر باید باشکوه و فراگیر برگزار شود، گفت: اعیاد قربان و غدیر، عید موحدان و خداپرستان است.

وی با اعلام اینکه حضرت علی (ع) محور وحدت است، بر ترویج همگانی فرهنگ غدیر در جامعه تاکید کرد و افزود: اگر فرهنگ غدیر را زنده نگاه داریم، اختلافات در جامعه کمرنگ می شود.

حجت الاسلام نظری با طرح این سوال که چرا باید رسانه ها تشنه باشند، از کم کاری مسئولین در رابطه با فرهنگ گلایه کرد و خواستارتوجه ویژه به این بخش شد.

در پایان با حضور اهالی رسانه از پوستر فراخوان مقاله و وب سایت هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر رونمایی شد.

 

پوستر فراخوان مقاله و وب سایت هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.