خراسان رضوی با ۳۹ مجتمع بین راهی فعال مقام پنچم کشور رادارد.

۲۶ مجتمع بین راهی در خراسان رضوی در حال ساخت

به گزارش قدس آنلاین، معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت:  این استان ۲۶ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال ساخت دارد که بر اساس اعلام این اداره کل تا پایان امسال پنج مجتمع از این تعداد به بهره برداری می رسد.

فریده کرمانی نژاد افزود:  از ابتدای  امسال تاکنون سه مجتمع خدمات رفاهی در راههای استان به بهره برداری رسیده  که در مجموع با این تعداد، شمار مجتمعهای فعال بین راهی استان به ۳۹ واحد افزایش یافته است.

وی گفت: سه مجتمع خدمات رفاهی بین راهی جدید در محورهای خواف -تربت حیدریه، رشتخوار- خواف و سبزوار- سه راهی چکنه ساخته شده است و این محورها تا پیش از این  بدون مجتمع خدمات رفاهی بین راهی بودند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ارتقای ایمنی تردد در جاده های  استان با ساخت مراکز استراحتگاهی رانندگان مهمترین هدف این اداره کل راهداری برای جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساخت مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی است.

رئیس دفتر امور بازرگانی و سرمایه گذاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز گفت: ۱۱۸ مرکز خدماتی و رفاهی در طول مسیر شش هزار و ۴۲۲  کیلومتری راههای بین شهری خراسان رضوی به زائران و مسافران خدمت رسانی  می کنند.

سید حامد افتخارزاده افزود: هم اکنون خراسان رضوی پس از استانهای اصفهان، خوزستان، تهران و فارس رتبه پنجم را از نظر تعداد مجتمع های رفاهی بین راهی در کشور دارد و در این میان اصفهان با ۴۷ مجتمع بین راهی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است

خراسان رضوی بیش از ۲۰ هزار کیلومتر راه دارد که بیش از شش هزار کیلومتر آن شهری و بقیه روستایی است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.