عضو شورای شهر مشهد و البته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در مورد وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه مشهد روایتی توصیفی دارد و آنها را افتضاح می‌خواند در حالی که وظیفه ایشان احتمالا توصیف نیست.

توصیف شرایط یا توجیه عضو شورای شهر مشهد

 

به گزارش قدس آنلاین ، ایستگاه‌های دوچرخه در مشهد با کلی امید و آرزو کلید خورد؛ ایستگاه‌هایی که شاید می‌توانست مقداری از بار ترافیک شهر مشهد را کاهش دهد و البته هوای پاک را به این شهر هدیه دهد.

خبرگزاری  در گزارش‌های متعددی به بررسی وضعیت ایستگاه‌های دوچرخه در این شهر پرداخت اما علی رغم این حجم از تمرکز از سوی تسنیم و سایر رسانه‌ها هنوز هیچ تحرکی در ایستگاه‌های دوچرخه مشهد مشاهده نشده است.

هسته مرکزی شهر مشهد این روزها با ترافیک عجیب و غریب و البته آلودگی هوای کشنده و همچنین وضعیت نابسامان روبه‌رو است؛ ایستگاه‌های دوچرخه می‌تواند و می‌توانست این وضعیت را بهبود ببخشد اما هنوز اتفاقی در این حوزه رخ نداده است.

مجتبی بهاروند؛ رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر مشهد اما در آخرین اظهار نظر خود درباره دوچرخه‌های سامانه عمومی شهر مشهد اظهار داشته است: این دوچرخه‌ها وضعیت افتضاحی دارند و ابتدایی‌ترین خدمات در زمینه نگهداری آنها از سوی بهره‌بردار ارائه نمی‌شود.

بهاروند با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه با دستگاه های نظارتی در این خصوص داشته‌ایم، افزود: امیدواریم وضعیت سامانه دوچرخه و شرکت بهره‌بردار تا یک ماه آینده تعیین تکلیف شود و پس از آن فراخوان بهره‌برداری منتشر خواهد شد تا حداقل استانداردها را داشته باشیم.

دو نکته مهم در این بیان عضو شورای شهر مشهد وجود دارد؛ نکته اول این است که ایشان در مقام عضو شورا و البته رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر مشهد وضعیت این ایستگاه‌ها را توصیف کرده‌اند و آن را افتضاح خوانده‌اند.

اگر از سوی شهروندان این وضعیت افتضاح خوانده شود که البته خوانده نیز می‌شود هیچ ایرادی وجود ندارد؛ زیرا شهروند می‌تواند از وضعیت این ایستگاه‌ها انتقاد منصفانه داشته باشد؛ ایستگاه‌هایی که این روزها فقط حجم شهری اشغال کرده‌اند و هیچ خاصیتی ندارند اما اینکه عضو شورای شهر مشهد این وضعیت را افتضاح بخواند مقداری جای سوال دارد.

منظور این است که یکی از مهمترین وظایف ایشان احتمالا ساماندهی این وضعیت بوده و نه توصیف این وضعیت که اگر قرار بود این وضعیت را توصیف کنند بهتر بود در مقام شهروند باقی می‌ماندند و عضو شورا نمی‌شدند.

نکته دوم اما این است که در آخرین اظهار نظر ایشان که در سایت رسمی شورای شهر مشهد نیز منعکس شده است؛ ایشان ابراز امیدواری کرده تا یک ماه آینده وضعیت این ایستگاه‌ها مشخص شود؛ وعده‌ای که البته بسیار بعید بنظر می‌رسد زیرا تاکنون بارها و بارها در این زمینه وعده ارائه شده است.

بهرحال امیدواریم وضعیت این دکورهای شهری با نام ایستگاه‌های بی‌خاصیت دوچرخه در مشهد به زودی مشخص شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.