سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله گسترده پهپادهای قاصف کا-۲ به فرودگاه بین‌المللی اب‌ها و پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط و فرودگاه نجران خبر داد.

حمله گسترده پهپادهای یمنی به چند فرودگاه در عربستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از حمله گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با پهپادهای قاصف کا-۲ به فرودگاه بین‌المللی ابها و پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه خمیس مشیط (واقع در عسیر) و فرودگاه نجران خبر داد.

او با اشاره به عملیات گسترده امروز پهپادهای یمنی از نوع قاصف کا-۲ گفت در عملیات اول، آشیانه‌های هواپیماهای بدون خلبان در فرودگاه نجران به صورت مستقیم هدف حمله قرار گرفتند و این حمله باعث شد پروازهای فرودگاه نجران متوقف شود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود در عملیات دوم نیز شماری از مواضع نظامی مهم و حساس ارتش سعودی در پایگاه هوایی ملک خالد در خمیس مشیط در عسیر هدف حملات پهپادی قرار گرفتند و پهپادها با دقت به اهداف تعیین شده حمله کردند.

سریع گفت عملیات سوم نیز آشیانه‌های هواپیماها و همچنین تعدادی از اهداف دیگر را در فرودگاه بین‌المللی ابها (در عسیر) هدف قرار داد و پهپادها با دقت بسیار خوب به اهدافشان حمله کردند و باعث توقف پروازها از این فرودگاه شدند.

این حملات پس از آن صورت می‌گیرد که روز گذشته سید عبدالملک حوثی، دبیرکل جنبش انصارالله یمن، به ریاض درباره عواقب ادامه تجاوزش به یمن و همچنین تشدید حملات تلافی‌جویانه یمنی‌ها علیه عربستان هشدار داد.

او گفت: هر اندازه که سعودی به تجاوزش ادامه دهد ما نیز از هیچ تلاشی در پاسخ به این تجاوز دریغ نخواهیم کرد و به اندازه‌ای که می‌توانیم ضرباتی دردناک و مهلک به سعودی‌ها وارد خواهیم کرد. 

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.