۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 666078

شیراز- «خبرنگاری» انتقال آگاهانه یک واقعه است تا به‌جای شایعه واقعیت را آن‌گونه که هست در ذهن‌ها ثبت کند.اما از هنگام توسعه تکنولوژی و ایجاد فضایی به نام مجازی شاهد انتشار شایعات به شیوه حقیقت گونه هستیم.

اعتمادسوزی باخبرهای سوخته

قدس آنلاین-گروه استان ها: نگاه خبرنگار به امور و واقعیت‌ها متفاوت است، این را هر فرد منصفی خواهد فهمید، چراکه خبرنگار در نگاه خود تمام زوایای موضوع را بررسی می‌کند تا مطلبی کامل، واضح و مهم‌تر از همه درست و واقعی به خواننده ارائه شود اما در مقابل برخی از خبرنگاران غیرحقیقی در این فضا حقایق را بدل به غیر حقیقت کرده و سوار بر امواج نور بازتاب می‌دهند.

آیا کلیپ پیرزن اغذیه‌فروشی که سال گذشته در جاده قطب‌آباد جهرم مشغول فروش مواد غذایی بود به یاد دارید؟

درحالی‌که مأموران متولی در حال جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی بودند به‌یک‌باره با سقوط یکی از این تابلوها  و برخورد با سر این زن  سالخورده فرق این دست‌فروش شکاف برداشت و موجب برانگیختن احساسات بسیاری از کاربران شد.

تا اینجا این خبر صحیح است اما چند روزی است که همین فیلم در فضای مجازی ظاهراً باارزش  خبری تازگی توسط یکی از کاربران درآمیخته و در بین بازدیدکنندگان با عنوان خشونت پلیس و نیروی انتظامی دست‌به‌دست می‌شود.

این خبر سوخته حالا به‌گونه‌ای دیگر برای آن داستان‌سرایی شده و در این کلیپ ادعا می‌شود که مأموران نیروی انتظامی پیرزن غذا فروش را مورد ضرب‌وجرح قراردادند و سر او را شکستند!

پلیس در تعقیب تشویش کنندگان اذهان عمومی

 با انتشار این فیلم حال پلیس فتا در استان فارس در تلاش است تا منتشرکننده این فیلم را که با این عنوان جعلی سعی بر تشویش اذهان عمومی داشته است دستگیر کند.
معاون اجتماعی فرمانده انتظامی فارس در همین رابطه بیان می‌کند: در این کلیپ پیرزنی غذا فروش کنار جاده با فرقی خونین بر زمین افتاده و در آن ادعا می‌شود که مأموران نیروی انتظامی چنین برخورد خشنی را با پیرزن کرده‌اند.

سرهنگ کاووس محمدی توضیح می‌دهد: این کلیپ مربوط به یک سال پیش است که این روزها توسط شخصی در فضای مجازی منتشر می‌شود.

وی بابیان اینکه پلیس فتا به دنبال شناسایی و بازداشت فرد منتشرکننده این کلیپ است یادآور می‌شود: در این کلیپ فرد منتشرکننده سعی دارد تا  با موضوعی که مربوط به یک سال پیش بوده به تشویش اذهان عمومی بپردازد.

محمدی بیان می‌کند: ظاهراً مسئولان یکی از دستگاه‌ها یا کسانی که در خصوص نظارت بر سلامت اغذیه‌فروشی‌های بین‌راهی مسئولیت دارند، در حال جمع‌کردن تابلو یا وسایلی بودند که کنار جاده نصب‌شده بود و در حین این کار تابلو سقوط کرده و به سر پیرزن برخورد می‌کند و فرقش شکافته می‌شود  اما برخی افراد سعی دارند تا این خبر سوخته را به خشونت پلیس ربط دهند.

وی خاطرنشان می کند: پلیس فتا فرد منتشرکننده کلیپ مذکور را به دلیل تشویش اذهان عمومی شناسایی و بازداشت خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.