دو راکب یک دستگاه موتورسیکلت طرح هندا که در مشهد بیش از ۵۰ فقره زورگیری و موبایل‌قاپی را رقم زده بودند، حدود هفت ساعت پس از آخرین اقدام مجرمانه در محاصره مأموران کلانتری آبکوه گرفتار و دستگیر شدند.

دستگیری دو زورگیر خشن، هفت ساعت پس از وقوع جرم

چندی پیش در پی وقوع سرقت‌های سریالی از نوع زورگیری و موبایل‌قاپی در محدوده خیابان‌های احمدآباد و آبکوه مشهد، موضوع به فرماندهی انتظامی مشهد منعکس و با توجه به وقوع اکثر جرایم در محدوده کلانتری آبکوه، سرهنگ اکبر آقابیگی دستورتشکیل تیم ویژه‌ای را در این زمینه صادر و از آن‌ها خواسته شد تمامی تلاش خود را به کار بگیرند و هرچه سریع‌تر عاملان سرقت‌ها را که دو نفر بودند، شناسایی و دستگیر کنند.

پس از آن بود که مأموران مستندات تمامی سرقت‌های صورت گرفته را به دقت بررسی و توانستند چهره هر دو عامل سرقت‌ها را که با سلاح سرد و تهدید شهروندان اقدامات مجرمانه‌شان را رقم می زدند، ترسیم کنند.

تصاویر متهمان به سرعت به دست مأموران رسید، اما همزمان سارقان هندا سوار بازهم سرقتی دیگر در حوالی خیابان احمدآباد را رقم زدند. کمی بعد بی‌سیم‌های مرکز فرماندهی پلیس به صدا درآمد و این بار شخص فرمانده انتظامی مشهد هدایت عملیات را برعهده گرفت و دستورات جدیدی را برای زمینگیر کردن سارقان صادر کرد.

 شناسایی برادران دزد و اعتراف به ۵۰ فقره سرقت

از سوی دیگر مأموران که به صورت نامحسوس در شعاع چند کیلومتری آخرین سرقت به صورت پوششی در حال گشت‌زنی بودند، سرانجام در حوالی ساعت یک بامداد روزگذشته عاملان سرقت‌ها را در حوالی خیابان آبکوه در حالی مشاهده کردند که آن‌ها در تدارک سرقتی دیگر بودند.

عملیات پلیسی برای دستگیری متهمان که با هم برادر هم بودند، آغازشد، ولی سارقان به محض رؤیت مأموران از محل متواری شدند و خیابان‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذاشتند. وقتی سارقان به دستور ایست پلیس اعتنایی نکردند، مأموران دست به اسلحه برده و با شلیک چند تیر هوایی آن‌ها را مجاب کردند که تسلیم قانون شوند.

متهمان که نوزده و بیست و دو ساله هستند و با خود یک قمه نیز حمل می‌کردند، به سرعت به کلانتری آبکوه منتقل و مورد بازجویی قرار گرفتند. این اقدام درحالی بود که آن‌ها در همان لحظات اولیه دستگیری به بیش از ۵۰ فقره زورگیری و موبایل‌قاپی اعتراف کردند و تعدادی از شکات نیز متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.

بررسی‌های پلیسی در ادامه مشخص کرد، یکی از برادران سارق از سوی دستگاه قضایی یکی از شهرهای جنوبی کشور هم به اتهام مشابهی تحت تعقیب قرار داشت.

 موردی دیگر و دستگیری سارقی که زن جوان را روی زمین کشاند

در حالی این عملیات پلیسی پایان گرفت که با تلاش مأموران کلانتری سناباد یکی از سارقان خشن دیگر شهر هم پس از چهار هفته فرار، روز گذشته شناسایی و دستگیر شد. فرد یادشده متهم است که حدود چهار هفته پیش در بولوار خیام اقدام به یک فقره زورگیری کرده که در مقابل طعمه او که زنی جوان بود، در واکنش دست به مقاومت می‌زند و کیف همراهش را رها نمی‌کند. متهم که به هیچ وجه قصد رها کردن کیف را نداشت و سوار بر موتور در حال فرار بود، موجب شد که حدود ۱۲ متر زن جوان روی زمین و به دنبال موتور کشیده شود.

همچنین متهم بیست وسه ساله که دارای سوابق متعددی است، از سوی مالباخته شناسایی شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.