قزوین_ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار کارکنان جهاد دانشگاهی استان گفت: عجین شدن فضای علمی با فضای ایمانی درهای بسته علمی را باز می‌کند.

عجین شدن فضای علمی با فضای ایمانی درهای بسته علمی را باز می‌کند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیران و کارکنان جهاد دانشگاهی استان قزوین که به مناسبت روز تأسیس این نهاد برگزار شد، با بیان اینکه جهاد دانشگاهی کانون امید است، اظهار کرد: همواره از جهاد دانشگاهی خبرهای خوب و امیدوار کننده در حوزه علمی می‌شنویم و این مهم بسیار امیدوار کننده است.

وی به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» و برای ادامه‌ی این راه روشن، به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه‌ی گذشته پرداختند که جهاد دانشگاهی از جمله نهادهایی است که در تحقق این دستاوردها گام‌های اساسی برداشته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین مهارت‌افزایی را یکی از رویکردهای خوب در جهاد دانشگاهی برشمرد و تأکید کرد: مهارت شغلی و رونق تولید ارتباط بسیار زیادی با یکدیگر دارند و هر چه در عرصه مهارت افزایی سرمایه‌گذاری کنیم برای تقویت رونق تولید و ارتقای کیفی محصولات مؤثر خواهد بود.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود ارتباط «علم و دانش» با «معرفت و ایمان» را ضروری دانست و با تأکید بر اینکه باید ارتباط حوزه و فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت شود، اذعان کرد: عجین شدن فضای علمی با فضای معرفتی و ایمانی موجب گشوده شدن درهای بسته علمی می‌شود که یکی از راهکارهای رسیدن به این مرحله، وحدت حوزه و دانشگاه است.

وی تقوا را یکی از مشهورترین واژه‌های قرآنی معرفی کرد که مهجور و مظلوم مانده است و افزود: تقوا، عقل را دانا و اراده را توانا می‌کند که در عرصه‌های علمی و دانشگاهی بسیار لازم و ضروری است و گرفتاری همه انسان‌ها در زندگی‌شان همین دو مقوله «دانایی عقل» و «توانایی اراده» است.

آیت‌الله عابدینی به عظمت شخصیتی و علمی برخی از بزرگان و عالمان دینی، از جمله شیخ انصاری اشاره کرد و با بیان اینکه تقوا هر در بسته‌ای را می‌گشاید، یادآور شد: عبادت که خاستگاه تقواست بسیار مورد توجه علما و بزرگان دینی قرار داشت و هر جا که در مسأله علمی به بن‌بست می‌رسیدند، به عبادت روی می‌آوردند و نتیجه می‌گرفتند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: تقوا صرفاً مختص فضاهای دینی نیست و همه باید تلاش کنیم تا ارتباط تقوا را با فضاهای علمی و دانشگاهی تقویت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.