محمدعلی پورمختار گفت: هرچه جلوتر می‌آییم بحث نفوذ از حالت سازمانی خارج و پیگیری آن بصورت فردی دنبال می‌شود و اشخاص عهده‌دار پروژه نفوذ و جاسوسی هستند.

هرچه جلوتر می‌آییم پروژه نفوذ بصورت فردی دنبال می‌شود/ جریانی خاص در حال مانع تراشی برای مقابله با اقدامات آمریکا

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار «قدس آنلاین»، درباره جریان نفوذ و هوشیاری دستگاه‌های مرتبط برای مقابله با آن، اظهار داشت: کشورهای غربی پروژه نفوذ را از زمان‌های  دور به روش‌های مختلف علیه کشورمان دنبال کرده‌اند که آثار مخرب آن را خصوصاً در دوران پهلوی شاهد بودیم. چنانچه همین رویه را پس از انقلاب نیز مشاهده کردیم که از طریق اشخاص یا سازمان‌هایی دنبال شد که منافقین بارزترین آن بود، حزب توده یا انجمن حجتیه نیز چنین اقداماتی را داشتند اما هرچه جلوتر می‌آییم بحث نفوذ از حالت سازمانی خارج و پیگیری آن بصورت فردی دنبال می‌شود و اشخاص عهده دار پروژه نفوذ و جاسوسی هستند.

محمدعلی پورمختار ادامه داد: گرچه چنین جریانی به درون کشور رخنه کرده و در برخی موارد موفقیت هایی هم داشته است اما هوشیاری و حساسیت دستگاه‌های اطلاعاتی خصوصاً اطلاعات سپاه به موقع بوده و توانسته است از ضربات بعدی آنان و آثار زیان‌بار جلوگیری کند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر با آن مواجهیم و برخی اقدامات مشکوکی که در دوران کنونی جنگ اقتصادی نسبت به تولید کننده یا صادر کننده صورت می‌گیرد یا هر روزه مقررات تغییر می‌کند و مانع تراشی‌هایی رخ می‌دهد، آدم را به این فکر وا می‌دارد که جریانی خاص در حال هدایت این اقدامات است تا باعث نارضایتی و عدم توفیق کشور در تحقق مقابله مستقیم با دشمنی‌ها و تحریم‌های آمریکا شود. گرچه اقدامات مفیدی از سوی دستگاه‌های مسئول صورت گرفته است اما علاوه بر آن باید اطلاعات و اخبار جریان نفوذ و تأثیر نفوذی‌ها در تصمیم گیری‌های کشور اعلام و منتشر شود تا بتوان دست جریان نفوذی در بدنه دولت را قطع کرد.

وی تصریح کرد: برخورد با جریان نفوذ در واقع کمک بزرگی برای عبور از شرایط سخت اقتصادی کشور است، بنابراین چنین اقدامی نباید موجب ناراحتی و تقابل عده‌ای درخصوص تقابل با جریان نفوذ شود. چنانچه درباره نفوذی‌های دستگیر شده محیط زیست شاهد موضع گیری تندی از سوی نمایندگان مجلس یا دولتی‌ها بودیم. زمانی که بحث نفوذ آشکار و محرز می‌شود، توقع این است که همه افراد و نهادهای مسئول از منافع و امنیت ملی دفاع کنند و همراهی برای مقابله با نفوذی‌ها می‌تواند بیانگر این باشد که اراده برخورد و مقابله با جریان نفوذ بین مسئولان وجود دارد

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.