سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: در سال رونق تولید باید به سمتی برویم که سهم کالاهای خارجی را در سوغات گردشگران به حداقل برسانیم که توجه به صنایع دستی،صنعت بسته بندی و مواردی از این قبیل تاثیر به سزایی در این موضوع دارند.

سهم کالاهای خارجی از سبد سوغات گردشگران خراسان رضوی باید کاهش پیدا کند

یوسف بیدخوری در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: بیش از ۴۰درصد از ظرفیت اقامتگاه های استان خراسان رضوی توسط زائران و گردشگران خارجی پر شده است.

وی تصریح کرد: بیشترین گردشگران خارجی که در تابستان به استان خراسان رضوی سفر کرده اند به ترتیب از کشورهای عراق، آذربایجان و پاکستان می باشد و حتی نوسانات ارزی باعث شده است که تمایل سفر و ماندگاری آنها در خراسان رضوی و بویژه شهر مقدس مشهد افزایش پیدا کند که به طور میانگین زمان اقامت آنها درحال حاضر حدود پنج روز می باشد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه این استان بیشترین اقامتگاه را در سطح کشور دارد، تصریح کرد: از ظرفیت اقتصاد و در آمد زایی گردشگر در استان خراسان رضوی  آنچنان که باید استفاده نشده است و صنایع دستی و سوغات استان در این زمینه مورد غفلت قرار گرفته اند و کالاهای چینی نقش عمده ای از سبد سوغات گردشگران خارجی و حتی داخلی استان را به خود اختصاص داده اند.

بیدخوری  ادامه داد: در سال رونق تولید باید به سمتی برویم که سهم کالاهای خارجی را در سوغات گردشگران به حداقل برسانیم که توجه به صنایع دستی،صنعت بسته بندی و مواردی از این قبیل تاثیر به سزایی در این موضوع دارند.  

بیدخوری افزود: یک گردشگر خارجی به طور میانگین در طول ۵ روز اقامت خود در شهر مقدس مشهد ۸۵۰دلار هزینه می کند.     

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.