حجت‌الاسلام پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید در مقابل کافرانی که دشمنی می‌کنند با قدرت ایستاد؛ پهپاد آمریکایی را زدیم و هیمنه آنها فروریخت و هیچ غلطی نتوانستند بکنند؛ چرا نباید حسادت کنند؟

مذاکره، تهدید و عامل تشدید تحریم‌هاست
به گزارش قدس آنلاین ، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کسانی از سیاستمداران را شاهد هستیم که در مقابل غربی‌ها وا داده‌اند و زمینه سلطه غربی‌ها را فراهم می‌کنند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: قرآن می‌فرماید کافران را دوستان خود قرار ندهید و مومنان را به این قیمت کنار نگذارید؛ بحث تهاجم فرهنگی، بحث امروز و دیروز نیست و در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده؛ کافران نسبت به مومنان براساس آیه قرآن حسادت می‌ورزند و دوست دارند مومنان را کافر کنند؛ آن گاه فردی که مشاور رئیس جمهور بوده و گویا اکنون نیست اخیرا عنوان کرده ایرانی‌ها، ملت حسودی هستند و نمی‌توانند پیشرفت غربی‌ها را ببینند.

پناهیان عنوان کرد: یک سوم ملت ایران را انگلیسی‌ها قتل عام کردند و آن یک سوم اگر بودند جمعیت ما سه برابر بود؛ حال ما که مرگ بر آمریکا و انگلیس می‌گوئیم یعنی به آنها حسادت می‌کنیم؟ آنها حسادت می‌کنند.

وی گفت: امام رضا(ع) عنوان می‌فرمایند در آخرالزمان فتنه‌هایی به مراتب بدتر ایجاد می‌شود؛ فتنه را کسانی درست می‌کنند که ادعای محبت اهل بیت(ع) را دارند؛ امام رضا(ع) می‌فرمایند فتنه شدیدتر از دجال فتنه‌هایی است که کسانی در میان جامعه مومنان ایجاد می‌کنند و آن فتنه این است که با کافران دوستی و با مومنان حقیقی دشمنی می‌کنند.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: نباید اجازه داد کافران جسورتر شوند و از سوی دیگر باید خداوند متعال را نیز در نظر گرفت؛ می‌توانیم با اقتدار مقابل دشمن دون بایستیم؛ اگر این کار را نکنیم با خدا چه کنیم؟ خداوند متعال می‌فرماید از کفار نترسید از من بترسید. نباید از کفار ترسید زیرا به فرموده قرآن شما با داشتن امام، قوی هستید.

پناهیان تاکید کرد: باید در مقابل کافرانی که دشمنی می‌کنند با قدرت ایستاد؛ پهپاد آمریکایی را زدیم و هیمنه آنها فروریخت و هیچ غلطی نتوانستند بکنند؛ چرا نباید حسادت کنند؟ بسیاری از مسلمانان در همه جهان و حتی اعراب منطقه نیز با زدن این پهپاد و گرفتن کشتی انگلیس خبیث، خوشحال شدند و شروع به تعریف کردند.

وی ادامه داد: در مقابل دشمنان چگونه باید ایستاد؟ خداوند می‌داند خسارت کوتاه آمدن مقابل دشمن در جریان برجام چه زمانی به پایان برسد مگر اینکه این رشادت‌ها مانند آب پاکیزه‌ای جامعه ما را شست و شو دهد؛ مسئله مقاومت در مقابل دشمن یکی از شرایط ظهور است. بدانید که قدرت سپاه و نیروهای نظامی ما خیلی بیشتر از این است که در منطقه شاهد بودیم و آنها کم کم متوجه شدند. انگلیسی‌ها پس از قضیه کشتی به التماس افتاده‌اند؛ دشمنان ما به بدبختی و بیچارگی افتاده‌اند و هیچ هیمنه‌ای ندارند. برخورد کارمندان دولت عربستان با حاجیان ما بسیار خوب شده و این بیانگر قدرت نمایی از اسلام است.

پناهیان افزود: دولت سعودی یکی از کشتی‌های ما خراب شده بود و تعمیرش نکرد و کرایه نیز گرفتند؛ اما امروز رفتار آنها را ببینید. کجا هستند کسانی که عنوان می‌کردند جهان آینده جهان گفت‌وگو است. بیایند امروز واقعیت‌ها را ببینند. مشکل ما با مخالفان خط مقاومت، مشکل ایمانی و ولایی و انقلابی و ارزشی نیست؛ مشکل ما با اینها واقع‌بینی است؛ چرا واقعیت‌ها را نمی‌بینی. از خیلی از سیاسیون واداده مقابل آمریکا، ایمان نمی‌خواهیم بلکه می‌خواهیم واقع‌بین باشند.

وی خاطرنشان کرد: سیاسیون ما باید عقل و تجربه را در نظر بگیرند؛ تجربه به ما گفت برجام خسارت محض بود و می‌گویند بازگردیم دوباره امضا می‌کنیم؛ نباید تجربه را زیر پا گذاشت.برخی می‌گویند فرصت مذاکره را هیچ‌وقت از دست نمی‌دهیم؛ مذاکره فرصت نیست بلکه تهدید و عامل تشدید تحریم‌ها است. ما از این سیاسیون انتظار عنایت به تجربه را داریم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.