وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: اقدام آمریکا در ایجاد یک نیروی چند ملیتی و فرامنطقه‌ای تحت عنوان تأمین امنیت کشتیرانی در منطقه خلیج فارس تنها باعث افزایش تنش می‌شود.

حضور نیروهای نظامی بیگانه در خلیج فارس موجب افزایش تنش می‌شود

قدس آنلاین: امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در گفت‌وگو با قدس آنلاین در پاسخ به سوالی درباره درخواست و دعوت آمریکا از ۶۰ کشور از جمله رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک نیروی نظامی فرامنطقه‌ای و ائتلاف دریایی به منظور تأمین امنیتی کشتیرانی در خلیج فارس و تنگه هرمز و اسکورت کشتی‌ها و واکنش ایران به این اقدام با تأکید بر اینکه بارها گفته‌ایم جمهوری اسلامی ایران به دلیل اشراف بر خلیج فارس و تنگه هرمز خود را مسئول تأمین امنیت این آبراهه می‌داند، گفت: در طول سال‌های گذشته نیز ما این مسئولیت را به خوبی و به نحو احسن انجام داده‌ایم.

امیر حاتمی یادآور شد:آنچه اکنون باعث ایجاد ناامنی و تنش در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز شده و اشکالاتی را در این منطقه به وجود آورده، ناشی از تصمیم ظالمانه آمریکا  برای  محروم کردن جمهوری اسلامی ایران از حق طبیعی خودش یعنی فروش نفت است.

وزیر دفاع تصریح کرد: همه کشورهای جهان از این آب راه برای صادرات و مبادله نفت و کالاهایشان استفاده می‌کنند، چرا جمهوری اسلامی ایران نباید از این امکان  استفاده کند؟!

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد:تا زمانی که ریشه این موضوع و تنش‌ها به صورت اساسی حل نشود، اینگونه اقدامات آمریکایی‌ها  و تلاششان برای تشکیل یک نیروی فرامنطقه‌ای و چند ملیتی به منظور تأمین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس اثر زیادی نخواهد داشت بلکه می‌تواند اثر معکوس داشته باشد و موجب تشدید ناامنی در منطقه شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.