۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲
کد خبر: 666843

همدان- استاندار همدان اقدام اعضای شورای اسلامی شهر و انعقاد پیمان خواهرخواندگی همدان و بم را امری قابل تحسین دانست.

«همدان» و «بم» خواهر خوانده شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، سید سعید شاهرخی در نشست صمیمی با رئیس و اعضای شورای اسلامی شهرهای همدان و بم و شهردار بم، اظهار کرد: جاذبه‌های بی‌نظیر گردشگری و طبیعی همدان، زمینه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را مهیا ساخته است.

شاهرخی انعقاد تفاهم‌نامه های‌ همکاری‌های فرهنگی و گردشگری را در قالب خواهرخواندگی، امری قابل تحسین دانست و اضافه کرد: این تفاهم نامه در صورت روند اجرا، خروجی مناسبی را در راستای توسعه استان به دنبال خواهد داشت.

وی اضافه کرد: باید در صدد تعمیم این مهم به سایر شهرهای تأثیرگذار در حوزه گردشگری کشور باشیم.

شاهرخی اضافه کرد: در استان همدان ۳۵۰۰ سال مدنیت وجود دارد و یکی از تاریخی‌ترین شهرهای کشور است؛ ضمن اینکه ۱۸۰۰ اثر فاخر تاریخی و طبیعی در این استان داریم که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز گفت: خواهرخواندگی دو شهر همدان و بم فرصت مناسبی است که قطعاً پیشبرد اهداف مدیریت شهری و توسعه شهرها را به دنبال خواهد داشت.

کامران گردان با تأکید بر اینکه همدان علاوه بر داشته‌های تاریخی و طبیعی‌، قطب دانشگاهی است؛ افزود: خواهرخواندگی‌های گذشته شهرهای کشورهای خارجی آورده خوبی نداشته است؛ اما انتظار می‌رود روند تفاهم‌نامه همکاری دو شهر همدان و بم به خوبی پیش برود، هرچند تبلیغات محیطی شهر بم برای معرفی همدان آغاز شده است و مدیریت شهری نیز مسائل فرهنگی را در پیش خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.