گیلان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان در مراسم تجلیل از خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت های یکساله این حوزه در انعکاس عملکرد و رویدادهای شرکت ، سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه را مرهون تلاش های شبانه روزی خبرنگاران و اصحاب رسانه دانست.

سلامت فرهنگی جامعه مرهون اصحاب رسانه است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان در نشست خبری صبح چهارشنبه  اظهار داشت: سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که روز خبرنگار نامگذاری شده ، فرصت خوبی است تا از زحمات تلاشگران عرصه خبر و اطلاع رسانی به نیکویی قدردانی شود .

مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به اینکه خبرنگاران واسطه مردم و مسئولین هستند خاطرنشان کرد: خبرنگاران با انتقال درد دل مردم به مسئولین، پاسخ درخواست ها را به آگاهی مردم می رسانند و با انعکاس عملکرد مسئولین در رسانه ها، به بالندگی نهادها و دستگاه های اجرایی و پاسخگو بودن مسئولین کمک می نمایند.

وی همچنین ایثارگری ها و از جان گذشتگی های خبرنگاران در صحنه های مختلف اطلاع رسانی به ویژه دوران دفاع مقدس را ستودنی دانست و گفت: حق طلبی و حق گویی از مهمترین ویژگی های یک خبرنگار موفق است و بر این اساس سلامت فرهنگی و فکری هر جامعه، مرهون تلاش های شبانه روزی خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

مدیر عامل  آبفای گیلان در خصوص طرح های آبرسانی استان اظهار داشت: بزرگترین طرح آبرسانی استان، مربوط به طرح آبرسانی به شهرهای مختلف از تصفیه خانه بزرگ آب گیلان است که هم اکنون تأمین آب ۶۵  درصد جمعیت شهری استان را تأمین می نماید و با بهره برداری از مدول دوم بیش از۷۰درصد جمعیت استان از آب این تصفیه خانه بهره مند خواهند شد.

وی همچنین با بیان اینکه تعرفه های آب بهاء بصورت پلکانی است تصریح کرد: فاصله زیاد بین قیمت تمام شده آب و تعرفه ها و آب بهاء در افزایش میزان مصرف تأثیرگذار است و هدف دولت هم اکنون مدیریت عرضه نبوده و مدیریت مصرف است .

حسینی با اشاره به اینکه وجود آب و توان تصفیه آب دو مقوله متفاوت است یادآور شد: منابع تأمین کننده آب استان  ۳۰ درصد از محل چاه ها ، ۶۱درصد از منابع سطحی همچون سدها و ۹ درصد از چشمه ها تأمین می گردد که بارندگی برای ذخیره سازی آب در سدها موثر خواهد بود و کم بارشی باعث کم شدن میزان آبدهی چشمه ها خواهد شد.

مدیرعامل آبفای گیلان همچنین اظهار داشت: باتوجه به اینکه هم اکنون از حداکثر توان تصفیه آب استفاده می شود با بهره برداری از مدول دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان در سال آتی ۳ مترمکعب براین ظرفیت افزوده خواهد شد.

وی همچنین تأکید کرد: در جهت پاکسازی رودخانه گوهررود، خط انتقال فاضلاب اجرا خواهد شد و ورودی فاضلاب تا پل تالشان جمع آوری و به تصفیه خانه جنوب شهر رشت هدایت خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه طی دو سال اخیر هر شبکه فاضلابی که کار شده به تصفیه خانه فاضلاب متصل شد افزود: میزان فاضلاب هدایت شده به تصفیه خانه فاضلاب فخب رشت ۴۵۰ تا ۴۹۰ لیتر در ثانیه است و با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب جنوب شهر رشت ۱۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب فاضلاب دیگر نیز به این تصفیه خانه هدایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.