مازندران- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از بازگشت ۵۵۰۰ خانوار مازندرانی به خانه هایشان خبر داد.

۵۵۰۰ خانوار سیلزده مازندرانی به خانه هایشان بازگشتند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدعلی خانی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه واحدهای تعمیراتی ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۵ ملیون تومان بلاعوض دریافت کردند، اظهار کرد: در ارزیابی های اولیه ۶۰۰ واحد تخریبی شناسایی شد که با ارزیابی مجدد تعداد این واحدها به ۳۸۰ واحد کاهش یافت.

وی با اعلام اینکه صدور پروانه، آواربرداری و پی کنی ۳۵۰ واحد مسکونی سیلزده انجام شده است، افزود: در ۲۱۸ واحد فونداسیون، ۱۵۰ واحد احداث سقف و ۱۴۰ واحد دیوارچینی صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران به پایان ساخت۴۰ واحد سیلزده در هفته دولت اشاره کرد و گفت: ۲۷ میلیارد تومان کمک بلاعوض به خانوارها پرداخت شد.

خانی با بیان اینکه خانوارها برای دریافت ۱۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند از انعقاد قرارداد ۸۰ درصد پرونده خبر داد.

وی با اشاره به اینکه در سیل اخیر ۲۰۰۴ واحد معیشت شان دچار مشکل شد، افزود: ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۵ میلیون تومان بلاعوض نیز به واحدهای معیشتی پرداخت گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران با اعلام اینکه واحدهای تخریبی که جابجایی نداشته و در همان مکان قبلی دایر می گردد تا ۳ ماه دیگر تحویل خواهد شد، گفت: سایر واحدها که نیاز به جایجایی مکان دارند نیز تا پایان سال احداث می شوند.

خانی به اهدا ۳۳۰۰ تن سیمان رایگان اهدایی مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: واحدهای احداثی روستایی ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض و واحدهای شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۱۲ میلیون تومان بلاعوض دریافت می کنند.

وی با بیان اینکه خانوارهای سیلزده در ۱۲ شهرستان و ۱۷۹ روستا دچار خسارت شدند، یادآور شد: اجاره بها در روستاها به مدت شش ماه و در شهرها به مدت یکسال به سیلزدگان پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران از وجود ۶۰۰ واحدمسکونی در حریم رودخانه ها و در معرض خطر خبر داد و گفت: ساحل سازی در مناطق پرخطر توسط آب منطقه ای استان در دست اجراست و با ایمن سازی های صورت گرفته، مشکل برخی خانه ها حل خواهد شد.

خانی با تاکید بر اینکه واحدهای در معرض خطر باید جابجا شوند از پرداخت تسهیلات به اینگونه واحدها خبر داد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در رابطه با تعلل در جابجایی واحدهای در معرض خطر سیل، مراجع صدور پروانه را مقصر خواند و گفت: از شهرداری ها و دهیاری ها خواست به هنگام صدور پروانه ساخت، استعلام های لازم را از دستگاه های متولی انجام دهند تا شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از تهیه طرح هادی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خبر داد و افزود: سالانه بازنگری طرح هادی در ۱۵۰ روستا صورت می گیرد.

خانی از تخصیص ۶۵ میلیارد تومان قیر رایگان به دهیاری ها در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: سال گذشته آسفالت معابر در ۲۹۸ روستا صورت گرفت و امسال نیز ۵۰ میلیارد تومان قیر برای بهسازی معابر روستایی درنظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.