گیلان- در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به احداث نیروگاه زباله‌سوز برای حل مشکل پسماند و تفکیک و بهبود مدیریت استفاده از پسماندها و زباله‌های شهری برای تولید انرژی تأکید شد.

احداث نیروگاه زباله‌سوز جهت حل مشکل پسماند

به گزارش قدس انلاین به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان ، سرپرست استانداری گیلان صبح امروز در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سالن اجتماعات استانداری گیلان با اشاره به شرایط دشوار تحریم ظالمانه و غیراخلاقی آمریکا و هم‌پیمانانش اظهار کرد: اتخاذ سیاست‌های اقتصادی در راستای اقتصاد مقاومتی و رونق تولید می‌تواند گام مؤثری برای رهایی از چالش‌های موجود باشد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات راهکار استانی داشته که ضروری است با تبادل‌نظر برای رفع آن اقدام شود، افزود: دولت با اتخاذ سیاست‌هایی مانند بخشودگی جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان، درصدد ایجاد راه‌هایی برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است.

ارسلان زارع با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند احداث نیروگاه زباله‌سوز برای حل مشکل پسماند نیاز به پیگیری مجدانه دارد، گفت: حل‌وفصل کردن نرخ خرید تضمینی توسط وزارت نیرو نیاز به پیگیری دارد که برای حل آن باید تلاش کرد.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به تراکنش‌های بانکی بخش خصوصی بیان کرد: کاهش وابستگی درآمدهای کشور به فروش نفت، از سیاست‌های امروز کشور بوده و در این راستا اخذ مالیات‌های واقعی با توجه به ضوابط و مقررات در دستور کار کشور قرارگرفته است.

وی با اذعان به اهمیت تبادل‌نظر کارگروه‌های استانی در تصمیمات کشوری تصریح کرد: بسیاری از تصمیماتی که در تهران گرفته می‌شود حاصل تبادل‌نظر کارگروه‌های استانی است و باید کارگروه‌های استانی، راهکارهایی را برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور جهت پیشنهاد به مرکز مطرح کنند تا حاصل آن در تصمیمات کشوری ملموس باشد.

زارع با بیان اینکه در راستای ایجاد رفاه اجتماعی باید سهم بیشتری در تولید ناخالص ملی داشته باشیم، گفت: در فضای اقتصادی ممکن است برخی بخشنامه‌ها جز اتلاف وقت و فشار، نتیجه دیگری نداشته باشد لذا لغو آنان ثمر بیشتری در وضعیت اقتصادی دارد.

سرپرست استانداری گیلان با تأکید بر لزوم استانداردسازی قبل از تولید خاطرنشان کرد: بعد از تائید و برچسب‌زنی استاندارد، فعالیت اضافی جز اتلاف وقت ثمر دیگری ندارد و بهتر است قبل از درج استاندارد فرایند به‌درستی انجام و بعدازآن کارهای اضافی صورت نگیرد.

وی با بیان اینکه در سال جدید شاهد تنوع محصولات صادراتی ازجمله محصولات کشاورزی بوده‌ایم؛ افزود: افزایش صادرات وزنی به ارزش دلاری به روسیه به‌خصوص در شرایط تحریم، برای اقتصاد کشور بسیار مهم و مفید است.

زارع با اشاره به صادرات نفتی ایران در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته ۴۷۰ میلیون دلار صادرات نفتی داشته‌ایم و در همین چندماهه نخست سال نیز ۱۵۷ میلیون دلار صادرات صورت گرفته که نشان از اتفاقات خوب و ارقام واقع‌بینانه و رشد منطقی است.

سرپرست استانداری گیلان با اشاره به ظرفیت کشاورزی برای صادرات بیشتر تصریح کرد: صادرات برخی از اقلام مانند کیوی از گیلان بسیار خوب بوده و  شرایط تولید و رغبت برای کشاورزان در برخی اقلام کشاورزی به‌خوبی دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت محصولات کشاورزی گیلان بیش از سه میلیون مشخص‌شده است، افزود: بخش خصوصی در شرایط کشور موتور محرک توسعه کشور بوده و نقش مؤثری در بهبود وضعیت اقتصادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.