برای اجرای طرح محوطه سازی "خانه تاریخی دانش" در فاز نخست، دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

اختصاص اعتبار برای "خانه تاریخی دانش" در کاشمر

به گزارش قدس آنلاین، مدیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشمر گفت: در سال جاری با حمایت اداره کل میراث فرهنگی استان و از محل اعتبارات حوزه زیر ساخت گردشگری مقدمات و طرح محوطه سازی خانه تاریخی دانش شهرستان کاشمر تصویب شد.

رضا یوسفی افزود: این محوطه برای استفاده عموم اجرا و فضاهایی همچون گذر مشاهیر، غرفه های فروش، کارگاه های صنایع دستی، فضای سبز و فضاهای گفتمان شهری و هنری، فضاهای مخصوص اجراهای تئاتر خیابانی و همچنین مراسم و جشنواره های آئینی در آن پیش بینی شده است.

وی همچنین با بیان اینکه موزه شهر کاشمر نیز در این بنای تاریخی راه اندازی خواهد شد، اظهار کرد: موزه شهر کاشمر هم اکنون در مرحله تهیه طرح محتوایی و اجرای زیر ساخت های لازم است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

یوسفی تصریح کرد: سال گذشته ضلع شمالی محوطه این اثر تاریخی از محل اعتبارات حوزه مرمت شهرستان کف سازی و محوطه سازی شد و هم اکنون اداره میراث فرهنگی شهرستان کاشمر در این خانه تاریخی مستقر است.

 خانه تاریخی دانش که حدود ۹۰ سال قدمت دارد و در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است، در خیابان حیدری و حاشیه میدان امام علی (ع) شهر کاشمر قرار دارد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.