معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه تهدیدات متعددی پیش روی ما وجود دارد،گفت: سناریوهای متعدد برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده‌ایم.

سناریوهای متعدد برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده‌ایم/پاسخ پشیمان کننده می‌دهیم

قدس آنلاین: امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش در آیین افتتاحیه سی امین دوره مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش که صبح امروز (یکشنبه) برگزار شد، با اشاره به درپیش بودن هفته دفاع مقدس،گفت: افتخار ما ادامه دادن مسیر شهدا است.

وی ارتقاء بینش، دانش و مهارت را سه هدف برگزاری دوره مدیریت برای فرماندهان و مدیران ارتش دانست و گفت: فرماندهان با حضور در این دوره باید بدانند که کجا هستند و به کجا می خواند بروند  این دوره دانش ، بینش و مهارت مدیران را برای برعهده گرفتن مسئولیت ها افزایش می دهد.

معاون هماهنگ کننده ارتش وظیفه و مسئولیت ارتش را دفاع از تمامیت ارضی و اقتدار کشور دانست و تاکید کرد: ما برای اینکه بتوانیم ماموریت ارتش را به خوبی انجام دهیم باید بتوانیم توانمندی هایی در خودمان بوجود آوریم. ما در ارتش به این توانمندی «توان رزم» می گوییم و با بالا نگه داشتن این توانمندی بازدارندگی را به نمایش می گذاریم. امروز هیچ دشمنی به خود اجازه نمی دهد که تعرضی به مقدسات ما داشته باشد.

دریادار سیاری در بخش دیگر از سخنان خود موثر ترین مولفه توان رزمی را نیروی انسانی دانست و گفت: اگر شما نیروی انسانی کارا داشته باشید می توانید به تجهیزات دست بیابید و این مهم برای ما بعد از انقلاب اسلامی به خوبی مشاهده شده است. 

وی با اشاره به رونمایی از سامانه  پدافندی باور ۳۷۳ گفت: هیچ کس باور نمی کرد که فرزندان انقلاب اسلامی بتوانند به این فناوری دست یابند، این درحالی است که چند ماه پیش جنگنده بومی و پیشرفته کوثر به پرواز در آمد و در حوزه دریا هم شاهد تولید و بکارگیری زیر دریایی و ناوهای پیشرفته هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: در حوزه رزم زمینی نیز به تجهیزات بسیار پیشرفته ای دست یافته ایم که همه این تجهیزات و فناوری ها نتیجه بکار گیری نیروی انسانی کار آمد با علم و دانش و البته اعتقاد است.

دریادار سیاری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت نیروی انسانی کارآمد گفت: فرماندهی معظم کل قوا همواره بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تاکید دارند و می فرمایند که اگر نیروی انسانی کارآمد داشته باشید این نیرو تجهیزات نیز تولید می کند.

وی تصریح کرد: نیروی انسانی باید مومن، متخصص ، متعهد منضبط ، ولایت مدار و با بصیرت باشد تا بتواند دشمن را به خوبی شناسایی کند. کارکنان نیروهای مسلح حتما این ویژگی ها را داشته اند و با خلاقیت و نو آوری توانسته اند اقتدار و پیشرفتی که همگان مشاهده می کنند را به دست آورند.

معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه صحنه های جنگ های آینده بسیار تغییر کرده است گفت: صحنه های جنگ های آینده از آن ارتشی است که نیروی انسانی کارآمد دارد و برتری تجهیزات تعیین کننده نتیجه صحنه نبرد نیست، آنچه تا امروز موجب موفقیت های انقلاب اسلامی در دفاع مقدس و بعد از آن شد همین نیروی انسانی کار آمد بوده است.

دریادار سیاری گفت: آنچه موجب شد ما در دفاع مقدس پیروز شویم و امروز به یک بازیگر تاثیر گذار در سطح منطقه و جهان تبدیل شویم و در تصمیمات در سطح منطقه و جهان موثر باشیم، همین نیروی انسانی کار آمد و معتقد است.

وی با اشاره به رخدادهای منطقه در طی چند سال گذشته گفت: روندها و اتفاقات پیرامون ما نشان می دهد که با روند گذشته نمی توان مسیر را ادامه داد، تهدیدات متعددی پیش روی ما وجود دارد و به دلیل همین تنوع تهدیدات و تغییرات متنوع سناریوهای متعددی را برای مقابله با تهدیدات دشمن آماده کرده ایم.

معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: سازمان های نظامی باید به خلاقیت ، فکر و بینش نو و نو آوری  اهمیت ویژه دهند و با خلاقیت و نو آوری برنامه سازندگی را طراحی و پیش بروند.

دریادار سیاری به جایگاه دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش اشاره کرد و افزود: امروز دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش با تجربه های غنی و امکاناتی که در اختیار دارد و البته اساتید و برنامه های آموزشی که دارند موجب موفقیت های فراوانی شده است.  

وی گفت: دشمنان بداند که اگر بخواهند تعرضی به اهداف ارتش و نیروهای مسلح داشته باشند قطعا با پاسخی پشیمان کننده روبرو می شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.