نکوداشت استاد مهدی اخوان ثالث با حضور شاعران و پیشکسوتان زبان و ادبیات فارسی در آرامگاه فردوسی برگزار شد.

نکوداشت مهدی اخوان ثالث برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم  در کنار آرامگاه این شاعر معاصر خراسانی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان و خردسرای فردوسی برگزار شد.

براساس این گزارش مراسم نکوداشت مهدی اخوان ثالث با حضور تعداد زیادی از شهروندان، شاعران و پیشکسوتان زبان و ادبیات فارسی برگزار شد.
در این مراسم علیرضا قیامتی؛ قائم مقام خرد سرای فردوسی با قدردانی از اداره کل میراث فرهنگی استان برای همکاری و همراهی در برگزاری مراسم گفت: اخوان ثالث ایرانی‌ترین شاعر پارسی زبان بعد از فردوسی است که دغدغه فرهنگ و زبان فارسی را داشته است.
وی ادامه داد: او با بهره‌گیری از شاهنامه، قهرمانان اسطوره‌ای را زنده کرد. اخوان دل‌بسته و شیدای فرهنگ ایرانی است و در دوران دفاع مقدس با اشعارش از شور و هیجان رزمندگان این دوران دفاع می‌کند.
وی با بیان این که اخوان ثالث از نمادهایی استفاده کرده که موجب پیوستگی جامعه ایرانی شده است، گفت: با زمزمه اشعار اخوان خراسان در دل ما زنده می. شود.
قیامتی به ویژگی های شعر اخوان ثالث اشاره کرد و افزود: اشعار اخوان شکوه ایران را فریاد می‌کرد.
وی تاکید کرد: نگاه اخوان امیدوارانه است و اگرچه برخی آن را نامیدانه می‌دانند، اما فراسوی اشعارش امیدوارانه است.
اجرای برنامه‌های فرهنگی شامل شاهنامه‌خوانی و اجرای ضرب و ... از دیگر برنامه‌های این نکوداشت بود.
مهدی اخوان ثالث متخلص به (م. امید) از شاعران معاصر است که دهم اسفند ۱۳۰۷ در مشهد به دنیا آمد و چهارم شهریور ۱۳۶۹ در سن ۶۱ سالگی در تهران در گذشت، آرامگاه او در محوطه آرامگاه فردوسی قرار دارد.
اشعار اخوان ثالث زمینهٔ اجتماعی دارند و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر کشیده‌است؛ همچنین دارای لحن حماسی آمیخته با صلابت و سنگینی شعر خراسانی و نیز در بردارنده ترکیبات نو و تازه است.

منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.