۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 668555

سخنگوی دولت تأکید کرد: به هیچ وجه نمی‌توانیم به شخصی مانند دونالد ترامپ اعتماد کنیم ، اما دولت دیپلماسی را کنار نمی‌گذارد و آنرا در شرایط برابر دنبال خواهد کرد.

دیپلماسی را کنار نمی‌گذاریم/ترامپ قابل اعتماد نیست

قدس آنلاین: علی ربیعی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره شروط اعلام شده از سوی رئیس جمهور برای مذاکره با آمریکا در مورد برجام و تأکید بر اینکه عکس یادگاری با کسی نخواهد گرفت اظهار داشت: با توجه به خصوصیات فردی دونالد ترامپ به وی اعتماد و اطمینانی نداریم، اما به هیچ عنوان ما دیپلماسی را کنار نمی‌گذاریم و در شرایط برابر دیپلماسی را دنبال می‌کنیم.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به اینکه از اول هم بحث ما این بوده است که آمریکا خودش شرایط را به هم زده و خودش هم باید به شرایط اولیه بازگردد، گفت: در آن زمان ما در مورد مذاکره تصمیم خواهیم گرفت.

استانداران جدید قزوین و گیلان تعیین شدند

سخنگوی دولت با اشاره به انتخاب «هدایت جمالی پور» و «ارسلان زارع» به ترتیب به عنوان استانداران قزوین و گیلان در جلسه امروز هیات دولت، گفت: هر دو استاندار سوابق مدیریتی در وزارت کشور داشته اند، جمالی پور قبلا به مدت طولانی فرماندار شهرستان ری بوده و آقای زارع نیز معاون امنیتی - سیاسی استان گیلان بوده است.

افزایش ۲۹ درصدی وزن صادرات کشور

وی با اشاره به گزارش ارائه شده درباره تولید ملی در جلسه هیات دولت گفت: خوشبختانه صادرات کشور از نظر وزنی نسبت به دوره قبل ۲۹ درصد افزایش پیدا کرده و تراز تجاری کماکان مثبت است که علامتی خوبی است و امیدواریم ارزش وزنی وریالی روبه افزایش باشد و در دوران مقاومت واردات کم شده و تولید و صادرات افزایش پیدا کرده است.

تکذیب استعفای رئیس جمعیت هلال احمر

ربیعی همچنین شایعه استعفای رئیس جمعیت هلال احمر و ارسال نامه استعفا به دولت را نیز تکذیب کرد.

مصوبه دولت برای حقوق جانبازان و آزادگان

سخنگوی دولت بیان کرد: در جلسه امروز دولت مقرر کرد که حداقل دستمزد جانبازان و آزادگان غیرحالت اشتغال که فاقد درآمد هستند، حداقل دستمزد کارمندی را تا زمانی که شغل پیدا کنند دریافت کنند.

وی با اشاره به مصوبه دولت درباره کمک به معلولان افزود: معلولان درجه یک ۶۲۷هزار تومان و معلولان درجه دو ۵۶۰هزار تومان در مراکز روزانه دریافت می کنند. علاوه بر این در معلولان درجه یک در مراکز شبانه روزانه ۹۲۴هزار تومان و معلولان درجه یک و ۸۴۰هزار تومان دریافت می کنند.
به گفته سخنگوی دولت، این کمک‌ها باعث می‌شود این مراکز سرپا باقی مانده و معلولان بیشتری جذب کنند.

ربیعی با اشاره به مصوبه دولت برای بیماری‌های روانی مزمن شدید و خیلی شدید گفت: طبق این مصوبه این بیماران مبلغ دریافتی خواهند داشت و حق پرستاری می‌گیرند که این رقم ۵۵۴ هزار تومان افزایش پیدا کرد. همچنین برای نگهداری معلولان سالمند و بیمارهای مزمن  یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان در مراکز شبانه روزی درجه یک پیش بینی شده است تا مراکز نگهداری این افراد را بیشتر جذب کنند.

سخنگوی دولت با اشاره جلسه اعضای دولت با رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر حمایت از تولید داشت: برخی بنگاه‌های اقتصادی در استان‌ها کارگران زیادی دارند و نقش مهمی هم در تولید دارند و بنا به شرایط تحمیل شده اقتصادی چک‌های برگشتی دارند که در جلسه امروز دولت تصویب کرد که تسهیلات بهره‌مندی از چک آنها در بانک‌ها فراهم شود تا مشکلات آنها حل شود.

وی گفت: بنگاه‌هایی که ماشین آلات وارد کرده و برای آنها تا ۲۹  اسفند ۹۷ قبض انبار صادر شده باشد،  می‌توانند ما به التفاوت نرخ ارز جذب اشتغال داشته باشند. دولت تصویب کرد این بنگاه‌ها از پرداخت مابه التفاوت معاف شوند تا از این طریق به رونق تولید کمک شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.