قم – رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مردم از تبعیض و فساد اداری گله‌مند هستند اظهار کرد: امکان تغییر شرایط کنونی وجود دارد و به دنبال این هستیم که به‌هیچ‌وجه فساد در نظام اداری کشور لانه نکند.

مردم از تبعیض و فساد اداری گله‌مند هستند/ عاشورا رمز ماندگاری حق در برابر باطل

به گزارش قدس آنلاین؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در گردهمایی بزرگ مبلغان محرم در سالن همایش‌های غدیر قم با تاکید بر اینکه عزم دستگاه قضایی برای برخورد با مفاسد  جدی است بیان کرد: وقتی پرونده افراد متصل به قدرت و یا ثروت توسط قاضی بررسی می‌شود، فریادها در کشور بلند می‌شود ولی گوش قوه قضاییه به این هیاهوها بدهکار نیست.

وی اصلاح نظام بانکی، نظام مالیاتی، واردات و صادرات و ساختار قوه قضاییه را ضروری دانست و گفت: بخشی از کمبود بودجه کشور با برخورد و مقابله با فرار مالیاتی قابل تامین است.

وی ادامه داد: رونق تولید باوجود قاچاق کالا معنا ندارد و در این زمینه باید با قاچاق‌های سازمان‌یافته برخورد کرد، نه با کوله برهای محلی.

رئیسی با تاکید بر اینکه ساختارهای فسادزا باید در کشور حل شود، گفت: وضعیت کنونی پرداخت یارانه در کشور ناعادلانه است و باید یارانه افراد متمول و ثروتمند قطع شود ولی در این زمینه رودربایستی در کشور و دولت وجود دارد.

رئیس قوه قضاییه در ادامه، خصوصی‌سازی را امری ضروری در کشور دانست و تاکید کرد: دولت نباید در اقتصاد تصدی گر کند و باید ناظر و حامی باشد و بخش‌های اقتصادی باید به بخش‌های خصوصی سپرده شود ولی اگر در این خصوصی‌سازی مجموعه‌ای به‌گونه‌ای واگذارشده که این مجموعه فعال صنعتی رو به افول رفته، نوع واگذاری این موارد باید موردمطالعه قرار گیرد.

وی بابیان اینکه سخنان کارگران اراکی و تبریزی و دغدغه مندی های کارگران هفت تپه و کرمانشاهی را باید شنید گفت: این کارگران نسبت به واگذاری‌های غیرکارشناسی حرف دارند و این نوع واگذاری تاراج منابع ملی است و قوه قضائیه به این مسائل ورود کرده است.

به روز رسانی دستگاه قضا

وی ادامه داد: قوه قضاییه نیازمند ورود فضلای حوزه علمیه برای گره‌گشایی از زندگی مردم و موضوع‌های مختلف در عرصه‌های مختلف قضایی، اجتماعی و فرهنگی است.

وی با تاکید بر نیاز قوه قضاییه به ارتباط با حوزه‌های علمیه ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی در چهار دهه گذشته کارهای بسیار زیادی در این زمینه انجام‌شده است ولی زمینه کار بیستر در این زمینه وجود دارد.

رئیسی  تصریح کرد: دستگاه قضایی باید به‌روز و به هنگام باشد و برای دست‌یابی به این هدف متعالی ارتباط این قوه با حوزه‌های علمیه بسیار ضروری است.

رئیس قوه قضاییه همچنین بابیان اینکه واقعیت‌های جامعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بیان‌شده است گفت: در این بیانیه، راهبرد گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده و در گام دوم انقلاب تمام کاستی‌های گم اول باید برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند ترویج فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر است، افزود: تحقق جامعه اسلامی و حکومت اسلامی به دلیل تلاش‌ها و همت مردم و حساسیت آن‌ها نسبت به احیای معروف‌ها و حساسیت در ترک منکرها بوده است.

 وی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال حساسیت‌زدایی از جامعه است گفت: دشمن تلاش می‌کند حساسیت جامعه نسبت به آموزه‌های دینی را سنجیده و برای کاهش این حساسیت‌ها اقدام کند.

رئیسی تاکید کرد: جامعه‌ای که نسبت به فساد و رشوه و منکرات اداری و سازمانی حساسیت داشته باشد، دشمن در برابر چنین جامعه انقلابی و حساس نمی‌تواند کاری از پیش برده و به‌طورقطع عقب‌نشینی می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.