محمد البخیتی توضیح داد که عملیات حمله اخیر پهپادی نیروهای یمنی به تأسیسات نفتی عربستان با کمک چه کسانی در داخل سعودی انجام شده است.

چه کسی از داخل، اطلاعات تأسیسات نفتی عربستان را به نیروهای یمنی داد؟

محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین حمله روز گذشته یمن به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را حاوی پیام بسیار مهم برای دشمن متجاوز دانست و تصریح کرد: این حمله گسترده در پاسخ به جنایت های ائتلاف متجاوز و در چارچوب قاعده دفاع از خود صورت گرفت و به شکلی گسترده تر تکرار خواهد شد تا تجاوز سعودی به یمن متوقف شود.

محمد البخیتی افزود: توانایی ما در حمله به تأسیسات مهم نفتی و تحمیل خسارت سنگین به آن بر عملگرایی و میزان جدیت ما در مقابله با دشمن تأکید می کند. ملت یمن موفق شده است که موزانه قوا را در جنگ برقرار کند.

عضو دفتر انصارالله در ارتباط با سطح توانمندی موشکی و پهپادی نیروهای یمن گفت: پایداری و مقاومت مردم یمن نه فقط موجب شده است ائتلاف متجاوز در تحقق اهدافش عاجز باشد، بلکه باعث شده تا بتوانیم توانمندی‌های موشکی و پهپادی خود را تا حدقابل توجهی گسترش دهیم وموزانه قوا را ایجاد کنیم؛ به گونه‌ای که می‌توانیم زیرساخت‌ها و تأسیسات حیاتی و نظامی عربستان را هدف قرار دهیم و آنها امروز پناهگاه امنی ندارند.

وی ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مورد اتهام ایران به انجام حمله روز گذشته را تکذیب و تأکید کرد: آمریکا و عربستان پیش از اینکه حتی ما یک تیر به سمت سعودی شلیک کنیم مدعی بودند که موشک‌های ما تهدیدی برای عربستان است و جنگ علیه مردم یمن را شروع کردند. امروز و پس از گذشت پنج سال از این جنگ که ما موفق به حمله به تأسیسات نفتی و نظامی سعودی شده‌ایم، آمریکا و عربستان با اتهام دیگران به انجام این حملات می‌خواهند اینگونه القا کنند که این قدرت خود یمن نیست.

بخیتی افزود: ما به آنها می‌گوییم اگر ادعا دارید که ایران شما را بمباران و موشکباران می‌کند چرا به صورت مستقیم سراغ خود ایران نمی‌روید و با آن کشور نمی‌جنگید؟ چرا به بهانه جنگ با ایران یمن را محاصره و بمباران می‌کنید؟ بنابراین اینگونه ادعاها دروغ و باعث محکومیت خود آمریکا و سعودی است.

این مقام یمنی تأکید کرد: آمریکا وقتی عربستان سعودی علیه مردم یمن جنایت می‌کند و غیرنظامیان را می کشد، سکوت کرده، حتی محکوم هم نمی‌کند اما وقتی پهپادی یا موشکی یمنی اماکن نظامی و نفتی عربستان را هدف قرار می‌دهد، داد و فریاد به راه می‌اندازد چراکه آمریکا تنها منافع خود را در نظر دارد و تا زمانی که پول سعودی به خزانه آمریکا واریز شود، همین منوال ادامه خواهد داشت.

محمد البخیتی در توضیح این موضوع که چه کسانی از داخل عربستان با نیروهای یمنی ارتباط دارند و آنها را در انجام عملیات اخیر کمک کردند؛ تصریح کرد: افراد بسیاری نه فقط در خارج عربستان بلکه در داخل این کشور قربانی خودخواهی‌های نظام سعودی و محمد بن سلمان هستند. از این رو شهروندان سعودی بسیاری وجود دارند که از وضعیت موجود ناراضی هستند که چه در زمینه اطلاعاتی و چه در زمینه‌های دیگر با یمن همکاری دارند به ویژه آنکه حتی نزدیکترین افراد به بن سلمان نیز از ظلم او در امان نبوده و به زندان افتاده‌اند. بنابراین دشمنان داخلی حاکمان سعودی که کم نیستند، دست به دست ملت مظلوم یمن داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.