سعید عبدولی با برتری قاطعانه در دیدار رده بندی وزن ۸۲ کیلوگرم اولین مدال کشتی فرنگی ایران را در مسابقات جهانی کسب کرد.

کسب اولین مدال کشتی فرنگی ایران توسط «عبدولی»

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، گویا نام سعید عبدولی در سال های اخیر با مدال برنز پیوند خورده؛ اگرچه برای کسب مدال طلا به مسابقات جهانی قزاستان رفته بود. این فرنگی کار باتجربه اندیمشکی از همیشه آماده تر بود تا مدال طلای ۸ سال قبل خود را تکرار کند.


عبدولی دیروز بعد از شکست ربایی از چک و روسیه، مقابل رفیق حسین اف از آذربایجان در حالی که تا ۳۰ ثانیه مانده به پایان پیش بود، شکست خورد و از رفتن به فینال بازماند.


امروز بعد از اینکه میثم دلخانی نتوانست در دیدار رده بندی به مدال برنز برسد، همه نگاهها به سعید عبدولی بود تا در رده بندی وزن ۸۲ کیلوگرم برابر حریف اوکراینی پیروز شود و ایران را در پایان رقابت های ۴ وزن اول وارد جدول مدال ها کند.


همین اتفاق هم افتاد و عبدولی از ابتدای کشتی طوری مبارزه کرد که مشخص بود می تواند با اختلاف زیاد برنده باشد. بعد از یک اخطار به حریف و یک امتیاز برای سعید، این فرنگی کار ایرانی یک فیتوی زیبا را اجرا کرد و حریفش را به پل زد. اجرای این فن کشتی را ۵ بر صفر کرد.


در حالی که مشخص بود حریف اوکراینی حرفی برای گفتن ندارد، عبدولی ۲ امتیاز دیگر هم با خاک کردن او گرفت. با اینکه سعید می توانست با گرفتن یک امتیاز دیگر کشتی را قبل از وقت قانونی تمام کند، سعی داشت حریف را کنترل کند.


در نهایت کشتی ۷ بر صفر به سود عبدولی تمام شد تا او بعد از کسب مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ و مسابقات جهانی ۲۰۱۷، بازهم به مدال برنز برسد.


با وجود کسب این مدال خیلی اثری از خوشحالی در چهره سعید عبدولی، کاپیتان تیم ملی کشتی فرنگی ایران دیده نمی شد. او آمده بود که مدال طلا را بگیرد و می توانست این اتفاق را رقم بزند، اما یک لحظه غفلت رویایش را بر باد داد.


حالا ایران در پایان ۴ وزن اول فقط یک مدال برنز دارد و در ۳ وزن دوم نیز شانس کسب ۲ مدال برنز دیگر خواهد داشت.


در وزن ۸۲ کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر  پیتر نوواک از چک را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم در مصاف با ادلان آکیف دارنده مدال برنز اروپا از کشور روسیه با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدارمقابل رفیق حسین اف از کشور آذربایجان با نتیجه ۸ بر ۵ شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.