نبی الله رشنو گفت: یمن و مردم این کشور با پرچم داری حوثی ها در آستانه پیروزی قرار دارند و جریان مقابل یمن، با وجود حجم گسترده کمک های جهانی، در آستانه شکست و عقب نشینی است.

یمنی ها در آستانه پیروزی قرار دارند

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر نبی الله رشنو استاد دانشگاه و کارشناس مسائل غرب آسیا در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت و گو در خصوص آخرین تحولات میدانی در یمن  با اشاره به حمله پهپادی یمن به مجتمع نفتی آرامکو گفت: این مسئله باعث توقف صادرات نفت عربستان شده است. این قیام و خیزش عمومی مردم یمن با یک مقاومت پنج ساله در مقابل هجوم همه جانبه آل سعود و برخی دیگر از کشورها، بیان گر مقاومت جانانه مردم یمن دارد.

وی اشاره کرد: این مقاومت ریشه در سال ۶۰ و بقایای حاکمیت جریان امامیه دارد که به علت مقاومت در برابر دیکتاتورهای منطقه، سرنگون شد. امروز به دلیل همین ریشه تاریخی، یک انسجامی درون جامعه یمن ایجاد شده است و نتیجه آن مقاومت پنج ساله در مقابل تمام قدرت نیروهای محارب آل سعود و اعتلاف همراه آن ها با حمایت و تجهیز قدرت های جهانی است.

این استاد دانشگاه حمله پهپادی نیروهای یمن را در دفاع این مردم از سرزمین شان را بسیار موثر دانست و اظهار داشت: این مقاومت در عرصه جهانی نیز اثرگذار است. یمن و مردم این کشور با پرچم داری حوثی ها در آستانه پیروزی قرار دارند و جریان مقابل یمن، با وجود حجم گسترده کمک های جهانی، در آستانه شکست و عقب نشینی است.

وی اضافه کرد: مقاومتی که در شمال یمن و بخش میانی این کشور ایجاد شده است، به سمت جنوب این کشور در حال حرکت است و این دستاورد بزرگ نتیجه مقاومت محسوب می شود. این پیروزی ها ریشه در نگرش های اعتقادی و ارزشی در درون ملت یمن است. بخشی از این نگرش ها در حوزه دستاوردهای نظامی و امنیتی و دفاعی قابل مشاهده است.

این کارشناس غرب آسیا از توانایی های نظامی یمن گفت و اظهار داشت: این خودباوری در قیام عمومی مردم یمن، دانش نظامی و امنیتی نوینی را در این ملت به منصه ظهور رسانده است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.