در آیین بازگشایی مدارس خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور زنگ ایثار و مهر به صدا درآمد.

زنگ ایثار و مهر در خراسان رضوی به صدا درآمد

حسین پورحسین/

در آیین بازگشایی مدارس خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور زنگ ایثار و مهر به صدا درآمد.

در مشهد نیز این مراسم با حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس و جمعی از مسئولان و نمایندگان شورای اسلامی شهر مشهد و خیران مدرسه‌ساز و رؤسای دستگاه‌های مختلف نظامی و انتظامی و دولتی برگزار شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش در این مراسم که در هنرستان دخترانه سلماسی ناحیه 7 مشهد برگزار شد با تأکید بر اینکه توسعه هر کشوری به تربیت نیروی انسانی متکی است کلید رمز آن را مهرورزی برشمرد و گفت: روز اول مهر است اما مهر اول و آخر ندارد و سراسر زندگی باید سرشار از مهر باشد.

وی پیام وزیر آموزش و پرورش را در این مراسم ابلاغ کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی هم در پیامی سال تحصیلی 99-98 را با شعار امیدآفرینی، مشارکت‌پذیری و مهارت‌آموزی مورد توجه قرار داد.

وی با اعلام اینکه بیش از یک میلیون و 290 هزار دانش‌آموز در خراسان رضوی راهی مدرسه می‌شوند کانون اصلی تعلیم و تربیت و آینه آینده جامعه را مدرسه دانسته و عنوان کرده است: تمام ارکان اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی سرچشمه‌اش در مدرسه است و باید با تمام قوا آن را تقویت کرده و از مدرسه غفلت نشود.

گفتنی است، زنگ بازگشایی مدارس ناحیه یک مشهد توسط استاندار خراسان رضوی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش، سرهنگ مدرسی؛ فرمانده سپاه ناحیه میثم و جمعی از مسئولان استانی در هنرستان بدیع آموزش و پرورش ناحیه یک مشهد نواخته شد.

استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز سال تحصیلی 99-98 گفت: آموزش و پرورش مکانی برای ایجاد دانایی و توانایی برای توسعه کشور به حساب می‌آید و دولت و مسئولان عالی رتبه نظام بر آموزش و پرورش تأکید دارند.

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با همه توان در این راه گام برمی‌دارد اما موفقیت کامل در این راه مستلزم مدیریت پرتلاش و جهادی است، افزود: همت دست‌اندرکاران آموزش و پرورش و دانش‌آموزان در راستای کسب و دانایی به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه در همه دنیا آموزش و پرورش به سمت دانایی و مهارت آموزی گرایش دارند، افزود: هر دانش‌آموزی پس از دانش‌آموختگی باید روی پای خود بایستد و خودش را اداره کند.

استاندار خراسان رضوی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و معلم دفاع مقدس اظهار کرد: 38 سال پیش دانش‌آموزانی همسن و سال شما از آرامش و زندگی خود گذشتند تا امروز شما امنیت داشته باشید و بتوانید سرافرازانه زندگی کرده و نفس بکشید، شهدا از پا افتادند تا ما بتوانیم زندگی کنیم.

وی افزود: باید به هر مناسبتی از این سربازان فداکار به نیکی یاد کرده و آن‌ها را سرلوحه و الگوی زندگی قرار دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.