سرتیپ یحیی سریع در کنفرانسی خبری به تشریح مرحله دوم عملیات «نصر من الله» پرداخت و آن را موفقیت آمیز خواند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیات مرحله دوم عملیات «نصر من الله» را تشریح کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در کنفرانسی خبری گفت: پس از کسب موفقیت در مرحله نخست عملیات «نصر من الله» رزمندگان یمنی با روحیه‌ای بالا بخش دوم عملیات را آغاز کردند. اهداف مرحله دوم پیشروی و آزادسازی مناطق گسترده‌ای از محور نجران و به طور مشخص منطقه کتاف بود. نقش مهمی که نیروهای اطلاعاتی ایفا کردند در موفقیت هر دو مرحله عملیات نصر من الله موثر بود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: در مرحله دوم عملیات «نصر من الله» مناطقی در نجران آزادسازی شد و یگان موشکی شش عملیات را در محور نجران انجام داد. یگان پدافندی نیز در این عملیات با چهل حمله توسط بالگردهای آپاچی مقابله کرد.

یحیی سریع افزود: مرحله دوم عملیات «نصر من الله» پس از موفقیت مرحله اول، عملیات «شهید ابوالحسنین» نام گرفت. موفق شدیم در این عملیات ۱۵۰ کیلومتر از مناطق نجران را آزاد کنیم و بیش از ۲۰۰ نیروی دشمن کشته و زخمی شدند.

او در ادامه گفت: همچنین ۱۲۰ خودروی زرهی و تانک دشمن را منهدم کردیم و به اسنادی دست یافتیم که ایفای نقش داعش و القاعده در ائتلاف سعودی را اثبات می‌کند. در این مرحله از عملیات سه پادگان نظامی دشمن حاوی مقادیر زیادی سلاح را تحت سیطره خود در آوردیم.

یحیی سریع خاطرنشان کرد: اجازه دادیم هموطنانی که خیانت کرده و به صف دشمن پیوسته بودند از منطقه فرار کنند. دشمن در مجموع دو مرحله از عملیات، بیش از ۳۵۰ خودروی نظامی و تانک خود را از دست داده است. عملیات نظامی ما جز با توقف تجاوز از سوی دشمن سعودی متوقف نخواهد شد.

شبکه تلویزیونی المیادین نیز به نقل از سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد: فرماندهانی از وزارت دفاع و ستاد مشترک نیروهای مسلح میدان نبرد را مدیریت می‌کردند. اجرای این عملیات آن هم بر اساس نقشه‌ای که برای آن طراحی شده بود، نشان دهنده توان رزمندگان ما برای مقابله با شرایط مختلف در میدان نبرد بود.

او افزود: ما همگی به توانمندی‌های نیروهای مسلح برای اجرای تمامی ماموریت‌های محول شده تا دستیابی به پیروزی ایمان داریم. ما در برابر ملت خود متعهد می‌شویم که در دفاع از میهن‌مان به خود تردید راه نمی‌دهیم و امنیت کشور را حفظ خواهیم کرد. مطمئن هستیم که ملت مجاهد ما بر تلاش‌های حمایتگرانه خود از نهاد نظامی خواهد افزود.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: فرماندهی نیروهای مسلح از فرزندان قبایل اصیل یمن به خاطر نقش افتخارآمیز و تاریخی‌ای که ایفا کردند، تقدیر و تشکر می‌کند.

یحیی سریع گفت: امروز نیروهای مسلح یمن عملاً موضع عبدالملک بدرالدین الحوثی در سخنرانی روز مقاومت ملی را در عرصه میدانی محقق کردند. هر کس به ملت ما تجاوز کند و حق زندگی عزتمندانه و آزادانه آن‌ها را مصادره کند، ما نیز زندگی و توان آن متجاوز را از او می‌گیریم. تاریخ نام شهروندان شریف یمنی را که در این مرحله از کشورشان دفاع کردند، ثبت خواهد کرد و نام خائنان به کشور و ملت یمن و نام مزدوران متجاوزان را به یاد خواهد سپرد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای ما موفق شدند دو منطقه الفرع و الصوح را تا بلندی‌های مشرف بر شهر نجران آزاد کنند. منبع تسلیحاتی ما از سلاح‌هایی است که از دشمن به غنیمت می‌گیریم. با سلاح‌هایی که ما در عملیات نصر من الله به غنیمیت گرفته ایم، می‌توانیم جنگ را ماه‌ها اداره کنیم.

روز شنبه یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات گسترده و مهم در محور نجران در جنوب عربستان با نام «نصر من الله» و به اسارت گرفتن هزاران مزدور سعودی خبر داد. (بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.