ناظرگمرکات استان خراسان رضوی و مدیرگمرک مشهد گفت: ۵۳تن صنایع دستی به ارزش بیش از ۹.۵میلیارد ریال در شش ماهه ابتدایی سال جاری از گمرکات استان خراسان رضوی صادر شده است.

صادرات ۵۳تن صنایع دستی از خراسان رضوی/تعیین تکلیف همه کالاها در گمرکات خراسان رضوی

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: در طول شش ماهه ابتدایی سال جاری ۵۳تن صنایع دستی به ارزش بیش از ۹.۵میلیارد ریال از گمرکات استان خراسان رضوی صادر شده است.

وی تصریح کرد: این کالاها شامل اشیاء چینی، سرامیکی  و سفالی مورد استفاده در آشپزخانه و همچنین مصنوعات سنگی، مجسمه و اشیاء تزئینی  هستند.

ناظرگمرکات استان خراسان رضوی در مورد کالاهایی که در گمرکات استان به دلایل مختلف از مدت ها پیش ترخیص نشده اند، بیان داشت: اگر فرآیند و مجوزهای قانونی اظهار کالا در گمرکات استان به طور صحیح و به موقع انجام شود  و مواردی نظیر ثبت سفارش، دریافت کدرهگیری،مجوزهای قرنطینه و بهداشتی و همچنین استاندارد انجام و به گمرکات استان ارائه شود لزومی برای توقف کالا در گمرکات وجود ندارد .

جهانخواه ادامه داد:دلیل عدم ترخیص کالاها از  گمرک و در مواردی معطل و بلاتکلیفی آنها   ارتباطی به گمرک ندارد و ممکن است مشکلاتی نظیر تامین ارز ، استاندارد و ثبت سفارش داشته باشد که در حال حاضر از این قبیل کالاها در گمرکات استان وجود دارد و به دلیل اینکه نتوانسته اند مواردی نظیر مجوز استاندارد و بهداشت را کسب کنند  و یا اینکه صاحب کالا از واردات کالا منصرف شده است ، ترخیص کالای انها از گمرک بلاتکلیف مانده است.

وی تصریح کرد:   وقتی این گونه شرایط برای کالاها در گمرکات رخ می دهد مهلت قانونی و اخطار اولیه ای به افراد ارائه می شود و اگر بعد از این اخطار اقدامی برای تعیین تکلیف کالا و تشریفات گمرکی درهر حالتی چه واردات و چه مرجوع کردن کالا صورت نگیرد، اظهارنامه کالا متروکی تنظیم شده و کالا به سازمان اموال تملیکی معرفی خواهد شد و ادامه تعیین تکلیف کالا و فروش ان بر اساس مزایده برعهده این سازمان می باشد و در حال حاضر در استان خراسان رضوی کالایی با این شرایط در گمرکات استان وجود ندارد که تعیین تکلیف نشده باشد و به این سازمان معرفی نشده باشد.

جهانخواه افزود: مثلا چند کشنده در گمرک باجگیران به سازمان اموال تملیکی معرفی شده اند و قرار شده که برای آنها مزایده برگزار شود و مواردی نظیر سوخت قاچاق و گریس قاچاق  در دوغارون نیز به سازمان اموال تملیکی و شرکت نفت برای فروش معرفی شده اند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.