شهرکرد- صبح چهارشنبه دهم مهرماه ۹۸ جمعی از مردم روستای چنار محمود از توابع شهرستان لردگان مقابل فرمانداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری تجمع اعتراضی بر پا کردند و مدعی موضوعی شدند که کمی عجیب به نظر آمد.

خبر ابتلای روستائیان لردگان به ایدز روی میز دستگاه قضا/موضوع در دست بررسی است

قدس آنلاین-گروه استان ها: بسیاری از مردم لردگان در این تجمع اعتراض آمیز مدعی شدند که بی دقتی متولیان بهداشتی موجب شده تا عده ای از هم روستائیان آن ها به ویروس ایدز مبتلا شوند.

گفتنی است این روستائیان با بیان اینکه استفاده از سرنگ مشترک و عدم رعایت بهداشت توسط بهیاران این بیماری را برای تعدادی از آن ها رقم زده است موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی و هم چنین رئیس دادگستری چهار محال و بختیاری در برابر این ادعا واکنش نشان دهند.

موضوع در دست پیگری است

در همین رابطه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به مباحث مطرح شده در باره ابتلای تعدادی از اهالی یکی از روستاهای این استان به یک ویروس گفت: شناسایی افراد مبتلا به ویروس«اچ، آی،وی» بررسی علل و پیگیری کامل این موضوع در حال انجام است.

مجید شیرانی روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: از حدود یک ماه قبل در پی کشف تعدادی بیمار مبتلا به ویروس HIV در یکی از روستاهای استان، تیم های بهداشتی و درمانی تخصصی و مشاوره در معاونت بهداشتی دانشگاه تشکیل و با هماهنگی کامل با وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی و مسئولان استان اقدامات علمی و تخصصی در جهت شناسایی، درمان و پیشگیری از شیوع بیماری شروع شد.

وی ادامه داد: پیگیری این موضوع کماکان ادامه دارد و در این راستا تعدادی از افراد مبتلا شناسایی و تحت مشاوره و درمان قرار گرفته‌اند و اقدامات و آزمایشات تکمیلی در جهت شناسایی علل و موارد جدید و درمان بیماران در حال انجام است.

شیرانی تصریح کرد: به مردم منطقه توصیه می‌شود تا ضمن حفظ خویشتنداری و آرامش خود، اخبار را از رسانه های رسمی پیگیری کنند و به شایعات و اخبار کذب در خصوص تعداد افراد مبتلا و علل ابتلای این افراد توجهی نکنند و اطمینان داشته باشند پس از تکمیل پیگیری‌ها، نتایج بررسی‌ها در اسرع وقت از طریق رسانه‌های رسمی به اطلاع مردم رسانده می‎شود.

تشکیل پرونده قضایی

در همین راستا رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری نیز بیان کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش «میزان» احمد رضا بهرامی در خصوص موضوع ابتلای افرادی به ویروس ایدز در پی استفاده از سرنگ آلوده گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

 بنا بر همین گزارش رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امروز جلسه شورای تامین استان چهارمحال و بختیاری در رابطه با این موضوع برگزار خواهد شد و آخرین اقدامات در این جلسه ارزیابی خواهد شد.

 بهرامی تصریح کرد: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگیری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

تکذیب خبر

در همین حال رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و بدور از حقیقت است و راه انتقال مبتلایان به اطلاع آنها رسیده است

دکتر محمد مهدی گویا در پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت با اشاره به شایعاتی که اخیرا در مورد ابتلای تعداد زیادی از اهالی یک روستا در استان چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV، گفت: این موضوع کذب و بدور از حقیقت است و از مجاری قانونی، آن را دنبال خواهیم کرد، معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه های ابتلای آنها کاملا مشخص است و تحت مراقبت و درمان قرار دارند و به هیچ عنوان، انتقال عفونت از طریق آزمایش های تشخیصی و ... در میان آنها، صحت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.