آیین بدرقه یک هزار و ۵۰۰ نفر از خادمان اربعین حسینی، عصر امروز با حضور تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از مسئولان استانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

قافله خادمان اربعین حسینی از حرم مطهر رضوی راهی کربلا شدند

به گزارش قدس آنلاین، آیین بدرقه یک هزار و ۵۰۰ نفر از خادمان اربعین حسینی، عصر امروز با حضور حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی، مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت، سید محمد رضا هاشمی فرماندار مشهد ، محمدرضا کلایی شهردار مشهد و جمعی از مسئولان استانی در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

در این مراسم که خادمان آستان قدس رضوی، پزشکان بیمارستان سیار رضوی، پاکبانان و رانندگان سازمان اتوبوس‌رانی حضور داشتند، با بدرقه تولیت آستان قدس رضوی عازم عتبات عالیات شدند. 

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در حاشیه این مراسم گفت: خادمان و بسیجیان آستان قدس رضوی با ۴ موکب در ۳ شهر کربلا، کاظمین و سامرا به زائران پیاده حسینی خدمت‌رسانی می‎کنند، همچنین پزشکان و پرستاران بیمارستان سیار رضوی در عمود ۳۲۰ جاده نجف به کربلا مستقر خواهند بود و خدمات رایگان پزشکی به زائران پیاده اربعین ارائه خواهند کرد، پاکبانان شهرداری مشهد نیز وظیفه نظافت شهر نجف و رانندگان اتوبوس‌رانی وظیفه حمل و نقل زائران را برعهده دارند. 

گفتنی است؛ آیین بدرقه خدام اربعین از طریق شبکه‌های ۱،۳، قرآن، افق، خراسان رضوی و شبکه جهانی امام رضا(ع) منعکس شد و خادمان و خدمتگزاران اربعین حسینی با حضور پرشور زائران و مجاوران از مسیر ایوان ساعت حرم حضرت رضا(ع) به سمت عتبات عالیات بدرقه شدند.

در این مراسم معنوی  میثم مطیعی و جواد قربانپور از مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مرثیه سرایی پرداختند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.