معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان گفت: نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری ترکمنستان با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت جمهوری اسلامی ایران به عنوان رئیس این کمیسیون در عشق‌آباد برپا شد.

نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین ، بهرام طاهری  افزود: "رشید مردوف" وزیر خارجه ترکمنستان نیز ریاست هیات کشور متبوعش را در نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ترکمنستان بر عهده دارد.  

وزیر راه شهرسازی در راس هیاتی شامل نمایندگانی از وزارتخانه‌های نفت، نیرو و امور خارجه، همچنین نمایندگانی از اتاق بازرگانی، بخش خصوصی و دو نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی امروز ۲۳ شهریور وارد عشق‌آباد پایتخت جمهوری ترکمنستان شد.

حضور در چند نشست دوجانبه با وزرای صنعت و حمل‌ و نقل جمهوری ترکمنستان و نیز همایش مشترک تجاری دو کشور از برنامه‌های سفر دو روزه محمد اسلامی به عشق‌آباد هستند.

جمهوری ترکمنستان با ۵.۷ میلیون نفر جمعیت به عنوان یکی از پنج کشور آسیای مرکزی، حدود هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان دارد. فاصله زمینی عشق‌آباد پایتخت ترکمنستان با مشهد ۲۸۰ کیلومتر و تهران ۹۵۰ کیلومتر است.  

 حمل و نقل و ترانزیت کالا بین ایران و کشورهای آسیای میانه مستلزم عبور ناوگان جاده‌ای و ریلی از خاک جمهوری ترکمنستان می‌باشد لذا این کشور به "دروازه آسیای مرکزی" معروف شده است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.