استاندار خراسان رضوی با انتقاد از روند خروج سپرده‌ها از استان گفت: بانک‌های استان باید در زمینه پرداخت سپرده‌های خرد همکاری بیشتری داشته باشند.

انتقاد استاندار از خروج سپرده‌ها از خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های استان که در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر، اظهار داشت: خراسان رضوی هفته سختی را تجربه کرد اما خوشخبتانه خسارتی ایجاد نشد و از این بابت باید از اعضای شورای تامین و مسئولان ذی ربط تشکر کنم.

وی در ادامه سخنان خود، در زمینه تملک واحدهای صنعتی یا کارخانجات توسط بانک‌ها، گفت: برای این مسئله باید با رعایت قوانین موجود، تدابیر ویژه‌ای اتخاذ شود چرا که بررسی ها نشان می دهد حدود ۸۰ واحد تملیکی برای واگذاری به متقاضیان با مشکلاتی مواجه است.

رزم‌حسینی با اعلام اینکه خراسان رضوی دومین استان کشور در زمینه ثبت تراکنش مالی است، ابراز کرد: خلق پول، گردش مالی بالا و حضور زائرین در استان برای بانک‌ها فرصتی مغتننم محسوب می‌شود که می‌توانند از آن استفاده بهینه کنند.  

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: بر اساس آمار اعلام شده از سوی مراجع ذی صلاح، آبان ماه سال ۹۸ رتبه استان در سپرده‌های بانکی چهارم و در پرداخت تسهیلات بیست و چهارم بوده است از طرف دیگر ۸۰ درصد بانک‌ها به شرکت‌های زیرمجموعه خود تسهیلات داده‌اند که بی‌عدالتی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی ۱۲۸ هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری منعقد شده است که برای تامین بخشی از منابع مالی آن ها از طریق بانک ها در حال پیگیری هستیم.

استاندار خراسان رضوی افزود: به دنبال این هستیم تا هر چقدر امکان دارد اعتبار مذکور در قالب پروژه‌های تعریف شده در استان اجرایی شود اما در این مسیر مشکلاتی از جمله اختیارات محدود برخی از بانک‌ها و بروکراسی پرداخت تسهیلات وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خراسان رضوی قابلیت اجرای پروژه‌های اقتصادی در ۵ حوزه سلامت، معدن، صنعت، کشاورزی و گردشگری با اعتباری نزدیک به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان را داراست و در صورت فراهم شدن شرایط، بسته‌های آن تدوین خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی خطاب به مدیران بانک‌های استان اظهار کرد: وقتی خراسان رضوی زائرپذیر است چرا باید اجازه دهیم که سپرده‌ها از استان خارج شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بی‌عدالتی محض در پرداخت تسهیلات و توزیع منابع بانکی کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: معوقات تسهیلات خرد به مراتب از تسهیلات با مبلغ بالا کمتر است بنابراین بهتر است که بانک‌ها در زمینه پرداخت وام‌های خرد اهتمام بیشتری داشته باشند.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در سخنان کوتاهی گفت: بانک‌های استان با توجه به منابعی که وجود دارد، بیشتر از ظرفیت موجود، بخش‌های کشاورزی و تولیدی را حمایت کنند.

غلامعلی صادقی افزود: مجموعه پولی و بانکی استان در جهت حمایت از فعالیت‌های اقتصادی نگاه جدیدی داشته باشند؛ اگر در این مسیر مشکلی وجود دارد، آمادگی داریم که در صورت لزوم از مرکز پیگیری کنیم تا در زمینه حمایت از فعالیت‌های اقتصادی، در شان استان خراسان رضوی باشیم.

وی افزود: دستگاه قضائی زمینه‌های مختلف از جمله رسیدگی به پرونده‌های کیفری و حقوقی، در خدمت بانک‌های استان خواهد بود.

همچنین فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی در این جلسه خاطرنشان کرد: از تهدیدات سخت نسبت به شعب بانک عبور کرده‌ایم اما موضوعاتی که متوجه شعب بانک است، باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار محمدکاظم  تقوی افزود: باید اسناد، موجودی و وضعیت نگهداری شعب بانک‌ها مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و افراد شرور ناکام بمانند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.